تحقیق نظام آموزشی کشورهای جهان

آموزش یکی از مهم ترین ارکان هر نظام اجتماعی به شمار می رود. در جوامع پیشرفته که روز به روز بر پیچیدگی آن افزوده می شود بدون آموزش های لازم، زندگی ممکن نخواهد بود. به تناسب گسترش مهارت های کار و زندگی در شرایط کنونی، نظام آموزش هر جامعه ای نیاز به ارتقاء کمی و کیفی دارد. سیاست گذاری و برنامه ریزی در…

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 234

حجم فایل: 186 کیلوبایت

قیمت: 22000 تومان

ذخیره صفحه به صورت PDF

چند فایل مشابه:


  • دانلود تحقیق در مورد قوانین اجتماعی در کشورهای اسلامی، در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: اسلام دینی جهان شمول و کامل بوده که برای همه ارکان زندگی بشری صاحب برنامه است. وجود احکام اولیه، مبانی استوار اجتماعی را… فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 17 حجم فایل: 17 کیلوبایت قیمت: 3800 تومان دانلود تحقیق در مورد قوانین اجتماعی در کشورهای اسلامی، در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: اسلام دینی جهان شمول و کامل بوده که برای همه…

  • دانلود تحقیق در مورد معاضدت قضایی کیفری در موافقت نامه های ایران با کشورهای همسایه، در قالب doc و در 159 صفحه، قابل ویرایش، شامل چکیده، مقدمه، الف- بیان مسأله ب- سؤالات تحقیق ج- فرضیات د- ضرورت انجام تحقیق ه- اهداف تحقیق و- ساماندهی و روش تحقیق… فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 159 حجم فایل: 608 کیلوبایت قیمت: 35000 تومان دانلود تحقیق در مورد معاضدت قضایی کیفری در موافقت نامه های ایران با کشورهای همسایه ، در قالب word و در 159 صفحه، قابل ویرایش، شامل: چکیده مقدمه الف- بیان…

  • سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی در قالب پاورپوینت و در 21 اسلاید… فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: pptx تعداد صفحات: 21 حجم فایل: 143 کیلوبایت قیمت: 7000 تومان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی در قالب پاورپوینت و در 21 اسلاید عبارات و واژگان کلیدی: سازمان آموزشی علمی فرهنگی کشور اسلامی پاورپوینت اسلاید کلیک برای خرید 4.1 391

  • تحقیق با موضوع انتقال اطلاعات به کشورهای جهان سوم، در قالب Word و در 25 صفحه، بسیار زیبا و کاربردی، قابل ویرایش… فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: Word تعداد صفحات: 25 حجم فایل: 79 کیلوبایت قیمت: 11000 تومان متخصصان علوم اقتصادی و سیاسی تقسیم بندی های متفاوتی را برای کشورها قائل شده اند؛ مثل کشورهای پیشرفته، صنعتی و جهان اول، در مقابل کشورهای توسعه نیافته، در حال توسعه، جهان سوم و نظایر آن. در این مقاله هدف، تائید، تکذیب و یا بررسی درست و یا غلط بودن این عنوانها نیست؛ بلکه منظور، بررسی…

  • مقدمه: - مباحث نظری درباره دولت و سیاست در جهان سوم: در مورد خصوصیات سیاسی کشورهای جهان سوم نیز همچون ویژگیهای اقتصادی این کشورها دو دیدگاه متفاوت وجود دارد: 1-یک دیدگاه در مورد نقاط اشتراک موجود میان این کشورها تاکید می کند و می کوشد به نظریه هایی عام (قابل تعمیم) درباره ماهیت دولت و سیاست در این… فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 32 حجم فایل: 33 کیلوبایت قیمت: 9000 تومان فهرست مطالب: مقدمه نظریات متفکران کلاسیک درباره ویژگیهای سیاسی جوامع شرقی مباحث نظریه پردازان نوسازی درباره دولت و سیست…

آموزش یکی از مهم ترین ارکان هر نظام اجتماعی به شمار می رود. در جوامع پیشرفته که روز به روز بر پیچیدگی آن افزوده می شود بدون آموزش های لازم، زندگی ممکن نخواهد بود. به تناسب گسترش مهارت های کار و زندگی در شرایط کنونی، نظام آموزش هر جامعه ای نیاز به ارتقاء کمی و کیفی دارد. سیاست گذاری و برنامه ریزی در مسائل آموزشی در سطوح و حوزه های مختلف اعم از ابتدایی، متوسطه وآموزش عالی و نظایر آن یکی از سرنوشت سازترین حوزه ها است. سیاست گذاری در این حوزه امری پویا و متحول است که به فراخور نیاز جوامع باید دست خوش تغییر و اصلاح گردد. در این بین بهره مندی از سیاست ها و تجارب آموزش سایر کشورها در طراحی نظام آموزشی کشور بسیار مفید و مؤثر می باشد.

امروزه کشورهای مختلف جهان از ساختارهای آموزشی متفاوتی برخوردار می باشند که طبیعتاً ساختارهای فوق در هرکشوری بنا بر سیاست ها، برنامه ها و اهداف مورد نظر آن کشور متفاوت می باشد. دراین میان، تلاش براین است که نظام آموزشی هر یک از کشورها با تحولات اجتماعی و پیشرفت های فرهنگی متناسب با قرن بیست و یکم هم گام گردد و از سویی دیگر، هماهنگی های لازم بین برنامه های آموزشی و بازار کار در حوزه های مختلف خدماتی، صنایع، کشاورزی، بازرگانی و غیره برقرار گردد.

در طی سال های اخیر، کشور ایران نیز با توجه به ناکارآمدی نظام های آموزشی گذشته در تحقق اهدافی نظیر تناسب تولیدات نظام آموزشی با بازار کار، برخورداری از راه بردها و روی کردهای نوین آموزشی، برخورداری و بهره وری از فن آوری روز در ابعاد مختلف آن و… دست خوش تحولاتی نه چندان گسترده و بعضاً موردی بوده است. اما از آن جا که اعمال تغییرات مذکور هنوز ازشکل آرمانی برخوردار نگردیده است، آشنایی و بررسی ساختار نظام به عنوان سرآغاز مطالعات جامع درخصوص تجارب آموزشی کشورهای مختلف به ویژه کشورهایی که از شرایط و امکانات مشابه کشور ایران برخوردار می باشند مطرح می باشد.

قاره آسیا

در قاره پهناور آسیا با مجموعه متنوعی از نظام های آموزشی مواجه می باشیم که از یک سو برخی به دلیل تطابق بیش تر وضعیت نظام با اهداف از پیش تعیین شده و برخورداری از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی آموزش دیده از وضعیت مطلوب تری برخوردار بوده و از سوی دیگر برخی نیز با ادامه حاکمیت روش های سنتی برنظام آموزشی مدارس از بازدهی لازم برخوردار نبوده و به دلایل عدم تأمین منابع مالی مورد نیاز، عدم برخوداری از امکانات، فرصت ها، تجهیزات و شرایط لازم از آموزشی پویا محروم می باشند. در این پیش گفتار تجزیه و تحلیل نظام آموزشی کشورهای جهان مد نظر نبوده بلکه به نگاهی توصیفی به اطلاعات موجود اکتفا می گردد.

مقطع آموزش پایه: براساس قوانین مصوب هر یک از کشورهای جهان بخشی از مقطع تحصیلی به عنوان مقطع آموزش پایه تلقی گردیده و کلیه شهروندان مؤظف اندکه پس از احراز شرایط لازم و قانونی ازآموزش قانونی این مقطع برخوردار گردند. دولت ها نیز به نوبه خود مؤظف اند در جهت برخورداری هرچه بیشتر شهروندان از این مقطع تسهیلات لازم را فراهم نموده و به ارائه خدمات به صورت رایگان مبادرت نمایند. مقطع آموزش اجباری در برخی از کشورهای قاره آسیا (26 درصد) من جمله کشورهای ترکیه، سوریه، ویتنام، ایران، امارات متحده عربی و… تنها شامل مقطع آموزش ابتدایی و در سایر کشورها نیز (48 درصد) این مقطع دو مقطع آموزش ابتدایی و مقدماتی متوسطه را شامل می گردد. در میان کشورهای آسیایی طولانی ترین مقطع آموزش پایه به کشورهای برونئی دارالسلام با 12 سال و کشورهای آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان به مدت 11 سال تعلق دارد. کوتاه ترین مقطع آموزش پایه نیز به کشورهایی اختصاص دارد که آموزش در آن مقطع تنها مختص مقطع ابتدایی بوده و حداقل دوره آموزشی 5 سال به طول می انجامد. از جمله کشورهای فوق می توان به کشورهای میانمار، مغولستان، و. یتنام و… اشاره نمود.

سن ورود به مقطع آموزش پیش دبستانیی: در میان کشورهای آسیایی کمترین سن ورود به آموزش پیش دبستانیی سن 2 سالگی (در کشورهای قبرس و اسرائیل (فلسطین اشغالی) و بیش ترین سن ورود به این مقطع سن5 سالگی است که در کشورهای تایلند، اندونزی، ایران و… مشاهده می گردد. در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای قاره آسیا سن ورود به مقطع آموزش پیش دبستانیی 3 سال (48 درصد) و یا 4 سال (34 درصد) می باشد. لازم به ذکر است مقطع آموزش پیش دبستانیی در عمده نظام های آموزشی کشورهای دنیا اجباری نیست.

مقطع آموزش ابتدایی: پایین ترین سن ورود به مقطع آموزش ابتدایی سن 5 سالگی (در کشورهای، پاکستان، سریلانکا، میانمار) و مسن ترین دانش آموزان شاغل به تحصیل در مقطع ابتدایی نیز در کشورهای فلسطین و اردن به دلیل طولانی بودن آن مقطع با 15 سال سن و کشور یمن با 14 سال سن مشاهده می گردد. طولانی ترین مقطع آموزش ابتدایی (10 سال) در کشورهای فلسطین و اردن مشاهده می گردد.

عبارات و واژگان کلیدی:

  • تحقیق
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیق
  • علوم اجتماعی
  • تحقیق علوم اجتماعی
  • نظام آموزشی
  • کشورهای جهان

کلیک برای خرید