تحقیق یادگیری مشارکتی

مقدمه این موضوع که دانش آموزان چگونه یکدیگر را درک کرده و چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند جنبه ای فراموش شده از آموزش است. بیشتر زمان آموزش، صرف ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموزان و مواد آموزشی می شود و مقدار نیز صرف چگونگی تعامل با دانش آموزان می گردد. اما چگونگی ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، …

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 40

حجم فایل: 28 کیلوبایت

قیمت: 10000 تومان

ذخیره صفحه به صورت PDF

چند فایل مشابه:


  • دانلود تحقیق با موضوع الگوریتم یادگیری پس انتشار خطا (BP)، در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، خلاصه ای از الگوریتم BP، فرمول بندی الگوریتم BP، معایب الگوریتم استاندارد پس انتشار خطا (SBP)... … فرمت فایل دانلودی: DOC فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 24 حجم فایل: 412 کیلوبایت قیمت: 8000 تومان دانلود تحقیق با موضوع الگوریتم یادگیری پس انتشار خطا (BP)، در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش، شامل: مقدمه خلاصه ای از الگوریتم BP فرمول بندی الگوریتم BP معایب الگوریتم استاندارد پس انتشار خطا (SBP) بهبود الگوریتم…

  • اشاره: علوم بنیادی اعصاب (عصب شناسی و رفتارشناسی مغز و سلسله اعصاب)، از جمله دانش های پیچیده ای است که به تدریج و آرام- آرام وارد عرصه های زندگی می شود. امروزه کاربردهای عصب شناسی در علوم تربیتی و آموزش و پرورش، گسترده تر از سایر زمینه ها نمود یافته است. آن چه در پی می آید مقاله ای است که از مجله مع… فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 18 حجم فایل: 14 کیلوبایت قیمت: 8500 تومان اشاره: علوم بنیادی اعصاب (عصب شناسی و رفتارشناسی مغز و سلسله اعصاب)، از…

  • پروپوزال آماده رشته مدیریت با عنوان بررسی ارتباط بین مدیریت مشارکتی و عملکرد فردی، تعداد صفحات: 17 با فرمت word، سال تهیه: 1393 در مقطع کارشناسی ارشد… فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: docx تعداد صفحات: 17 حجم فایل: 59 کیلوبایت قیمت: 23000 تومان این فایل مربوط به یک پایان نامه کارشناسی ارشد تهیه شده در سال 1393 می باشد که با فرمت word است. عناوین پروپوزال: بیان مساله اهمیت و ضرورت انجام تحقیق مرور ادبیات و سوابق مربوطه اهداف مشخص تحقیق (شامل اهداف آرمانی، کلی، اهداف ویژه و کاربردی) سؤالات تحقیق فرضیه های…

  • دانلود تحقیق با موضوع رهیافت ترویجی- مشارکتی مدرسه در مزرعه کشاورزان FFS، در قالب word و در 33 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: امروزه تمامی بخش های اجتماعی- اقتصادی جامعه، در معرض تغییر قرار دارند و کشاورزی ساخت های… فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 33 حجم فایل: 177 کیلوبایت قیمت: 4000 تومان دانلود تحقیق با موضوع رهیافت ترویجی- مشارکتی مدرسه در مزرعه کشاورزان FFS، در قالب word و در 33 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: امروزه تمامی بخش های اجتماعی- اقتصادی جامعه، در معرض تغییر قرار…

  • دانلود تحقیق با موضوع مقایسه تأثیر الگوی مبتنی بر روش مشارکتی و الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی+ پرسش نامه 77 صفحه ای. هدف از انجام این پژوهش، مقایسه تأثیر الگوی مبتنی بر روش مشارکتی و الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی بر میزان یادگیری و یادداری در درس علوم دانش آموزان دختر پایه پنجم... … فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 211 حجم فایل: 207 کیلوبایت قیمت: 6000 تومان دانلود تحقیق با موضوع مقایسه تأثیر الگوی مبتنی بر روش مشارکتی و الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی+ پرسش نامه 77…

مقدمه

این موضوع که دانش آموزان چگونه یکدیگر را درک کرده و چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند جنبه ای فراموش شده از آموزش است. بیشتر زمان آموزش، صرف ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموزان و مواد آموزشی می شود و مقدار نیز صرف چگونگی تعامل با دانش آموزان می گردد. اما چگونگی ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، نادیده گرفته شده است. سه راه اصلی که دانش آموزان هنگام یادگیری می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند عبارت است از:

1- با هم رقابت داشته باشند تا بهترین فرد مشخص شود (موقعیت رقابتی)

2- به طور انفرادی به سمت هدفشان پیش روند بدون اینکه توجهی به دیگران داشته باشند (موقعیت انفرادی)

3- به طور مشارکتی عمل کرده و همان علاقه ای را که یادگیری نیز داشته باشند

(موقعیت مشارکتی)

موقعیت رقابتی به عنوان وابستگی متقابل مخرب مطرح است که در آن یک شخص برنده و دیگران بازنده می باشند. در موقعیت یادگیری انفرادی، دانش آموزان مستقل از یکدیگر و برای رسیدن به ملاک های از پیش تعیین شده توسط معلم، تلاش می کنند. موفقیت آنها بستگی به دستیابی به ملاک ها داشته و عملکرد سایرین در نمره آنها موثر نیست.

موقعیت یادگیری مشارکتی، به عنوان نوعی وابستگی متقابل سازنده مطرح است به این معنی که دانش آموزان در گروه های کوچک با هم مشارکت و در یادگیری مطالب به یکدیگر کمک می کنند به طوری که هر یک از آنها در آینده بتوانند به صورت

انفرادی از عهده انجام آن برآیند آنها موفقیت یکدیگر را تحسین کرده و همدیگر را در انجام تکالیف تشویق می کنند و یاد می گیرند که بدون توجه به نژاد، طبقه اجتماعی، هوش، و یا توانایی متفاوتشان با یکدیگر کار کنند.

باید توجه داشت که این سه الگوی تعامل اثرات یکسانی بر یادگیری مهارت ها و مفاهیم در دانش آموزان ندارند، مهم این است که دانش آموزان یاد بگیرند که به شیوه ای موثر در هر کدام از این موقعیت ها با سایر دانش آموزان تعامل کرده و قادرباشند بهترین شیوه را انتخاب کنند. در این مقاله به بررسی یادگیری مشارکتی به عنوان یکی از بهترین راه های تعامل بین دانش آموزان و همچنین به عنوان یک روش آموزشی موثر در کلاس درس می پردازیم.

عبارات و واژگان کلیدی:

  • تحقیق
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی
  • علوم اجتماعی
  • تحقیق یادگیری مشارکتی
  • یادگیری
  • یادگیری مشارکتی

کلیک برای خرید