تحقیق هرمنوتیک صوفیانه غزالی

دانلود تحقیق در مورد هرمنوتیک صوفیانه غزالی، در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: همه متون برای خواندن نیستند. البته خود کلمه متن این نظر را نقض می کند. از دیدی متنی، سخن بیشتر رمزبندی و پوشندگی است تا بیان. …

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل: 19 کیلوبایت

قیمت: 5000 تومان

دانلود تحقیق در مورد هرمنوتیک صوفیانه غزالی،

در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

همه متون برای خواندن نیستند. البته خود کلمه متن این نظر را نقض می کند. از دیدی متنی، سخن بیشتر رمزبندی و پوشندگی است تا بیان. مجازهایی از قبیل طرح بندی و پیچیدن، لایه لایه کردن و تا کردن، ساختاردهی و فصل بندی، همه خواندن را طلب می کنند خواندنی قوی، مدرنیست، و تحلیلی. متون تکلیف هایی را تحمیل می کنند که توصیف های مشخص در زبانِ خردِ ابزاری را موجه می رساند. تکلیفِ به چنگ انداختن و نفوذ، چیره شدن و خُرد کردن، باز کردن و پرده برانداختن. متن مفعول شناسایی است که توان ما تعریفش می کند: توان ما در تقلیل و تبیین متن، در هدایتِ فرآیندها و نتایجش، و در بافتن و باز بافتنش، آن گونه که می خواهیم. درحالی که، بر عکس، زمانی بود که کار هرمنوتیک مثل کارِ قهرمانِ قصه های پهلوانی عاشقانه بود. خواننده در عالمی بود پر از خطر، با دیوارهای نفوذناپذیر، غارهای مخوف، جنگل های انبوه، باغ های جادوئی، صداهای بی صاحب، گرداب ها، هزارتوها، معماها، نفرین ها، مه و پوشش چندین رنگ. قرآن، نیز، دریایی بی ساحل است. نمی توان بر چنین متنی چیره شد.

در واقع، صحبت از قرآن به مثابه یک متن حق مطلب را ادا نمی کند. قرآن تنها قرائتی است از متنی که نزد خداست: ام الکتاب، مادرِ کتاب. [2] خدا جبرائیل را فرستاد تا این کتاب آسمانی را برای محمد (ص) قرائت کند. محمد (ص) طی دوره ای بیش از بیست سال قرآن را به تدریج دریافت کرد. قرآن حفظ می شد و احتمالاً بخشی از آن نوشته می شد. گرچه پیامبر نمی توانست بخواند و بنویسد اما کاتبی به نام زیدبن ثابت داشت. محمد (ص) قرآن را برای اصحابش قرائت می کرد و آنها نیز قرائت را حفظ، و بعضی ها مکتوب، می کردند. اما پس از رحلت پیامبر اغلب صحابه در جنگ ها کشته شدند و خطر از دست رفتن قرآن جدی شد. به همین خاطر ابوبکر به زیدبن ثابت دستور داد که پاره های مکتوب و غیرمکتوب موجود را گردآوری کند تا متنی کامل تدوین شود. این متن بروی قطعه های صفحه مانندی از پوست آهو، برگ خرما و استخوان کتف شتر نوشته می شد. اما تدوین های دیگری نیز در جریان بود و تفاوت های میان آنها به این بلاتکلیفی منتهی شد که پس قرآن واقعی کدام است. از این رو خلیفه دوم، عثمان، از زید خواست که روایات مختلف را با مجموعه ابوبکر مقایسه کند و با استفاده از همه مواد موجود متنی رسمی ارائه دهد که بازبینی عثمانی نام گرفت. بعد عثمان دستور نابودی همه متن های غیررسمی را صادر کرد…

عبارات و واژگان کلیدی:

  • هرمنوتیک صوفیانه غزالی
  • تحقیق هرمنوتیک صوفیانه غزالی
  • مقاله هرمنوتیک صوفیانه غزالی
  • پایان نامه هرمنوتیک صوفیانه غزالی
  • تحقیق در مورد هرمنوتیک صوفیانه غزالی
  • مقاله در مورد هرمنوتیک صوفیانه غزالی
  • پایان نامه در مورد هرمنوتیک صوفیانه غزالی

کلیک برای خرید