مقاله خلاقیت، بایدها و نبایدهای نظام تعلیم و تربیت

دانلود مقاله با موضوع خلاقیت، بایدها و نبایدهای نظام تعلیم و تربیت، در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش. مقدمه مقاله: یکی از مفاهیم مورد توجه دانشمندان علوم رفتاری و علوم تربیتی، به ویژه متخصصان روان سنجی، «خلاقیت» می باشد. خلاقیت در معنای لغوی…

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 19

حجم فایل: 49 کیلوبایت

قیمت: 10000 تومان

دانلود مقاله با موضوع خلاقیت، بایدها و نبایدهای نظام تعلیم و تربیت،

در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.

مقدمه مقاله:

یکی از مفاهیم مورد توجه دانشمندان علوم رفتاری و علوم تربیتی، به ویژه متخصصان روان سنجی، «خلاقیت» می باشد. خلاقیت در معنای لغوی، «آفریدن»، «آفرینندگی» و یا «قوه ابتکار» و «قدرت ایجاد آثار نو» است. (انوری، حسن، 1381: 2806). با اینکه پژوهش های زیادی در زمینه خلاقیت انجام پذیرفته است، اما متخصصان و دانشمندان علوم تربیتی و علوم فناوری به تعریفی مشترک درباره خلاقیت دست نیافته اند.

مکاتب مختلف علوم رفتاری و تربیتی هر کدام بر پایه اندیشه های اساسی مکتب شان، تعریفی از خلاقیت را ارائه نموده اند. گیلفورد خلاقیت را «تفکّر واگرا در حل مسائل» دانسته است. (عابدی، جمال: 1372: 46) براون خلاقیت را این گونه تعریف می نماید: «ابتدا مقدماتی ایجاد می گردد، سپس معجزه ای رخ می دهد و عاقبت چیزی به اسم خلاقیت حاصل می گردد» (صبحی قراملکی، 1378: 19). در تعریف دیگری از خلاقیت آمده است که: «خلاقیت فرایندی است که منجر به تدوین یا تولید عقاید، ره یافته ها و یا محصولات تازه ای می شود که از اعتبار هنری و علمی برخوردار گردند» (خسرونژاد، 1374: 319). «جورج اف، نلر» معتقد است که خلاقیت شامل تولید ایده های جدید است. ایده هایی که به منظور حل مسائل مهم می توان به کار گرفت. (مسدد، 1369: 27) امروزه هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت را پرورش انسان های پویا و خلاق ذکر می کنند…

عبارات و واژگان کلیدی:

  • مقاله خلاقیت
  • خلاقیت
  • بایدها و نبایدهای تعلیم و تربیت
  • مقاله خلاقیت
  • بایدها و نبایدهای تعلیم و تربیت
  • بایدها و نبایدهای تعلیم و تربیت
  • مقاله بایدها و نبایدهای تعلیم و تربیت
  • تحقیق خلاقیت
  • نظام تعلیم و تربیت

کلیک برای خرید