تحقیق بررسی میزان کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان دوره دبیرستان در پیشرفت تحصیلی

دانلود تحقیق با موضوع بررسی میزان کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان دوره دبیرستان در پیشرفت تحصیلی، در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، بیان مساله، اهداف پژوهش، بیان مساله، پیشینه تحقیق، خانواده، مدرسه، کتابخانه های عمومی، …

فرمت فایل دانلودی: doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل: 191 کیلوبایت

قیمت: 6000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع بررسی میزان کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان دوره دبیرستان در پیشرفت تحصیلی،

در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

بیان مساله

اهداف پژوهش

بیان مساله

پیشینه تحقیق

خانواده

مدرسه

کتابخانه های عمومی

آزمودنی های پژوهش

تجزیه و تحلیل داده ها

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع

ضمایم

مقدمه تحقیق:

میزان مطالعه و گرایش به خواندن، از مهم ترین شاخص های رشد و توسعه است. مطالعه، یکی از عوامل موثر برای شکوفایی استعدادهای بالقوه انسانی برای رسیدن به کمال است. در پرتو مطالعه، انسان می تواند با عقاید و افکار گذشتگان آشنا شود و راه خیر و صلاح را از راه فساد تشخیص دهد. مطالعه، عامل موثری برای جلوگیری از تک بُعدی فکر کردن است و زمینه پرورش استعدادهای بشر را در ابعاد مختلف فراهم می کند.

اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی و جایگاه والای کتاب، بر کسی پوشیده نیست. کتاب از دید باز یکی از مهم ترین ابزار آگاهی و بصیرت به شمار آمده است. یکی از معیارهای سنجش رشد فرهنگی و فکری هر ملت و کشوری در تعداد کتابخانه ها، کتابفروشی ها، کتاب های چاپ شده و کتاب خوان های آن جامعه است. کتابخوانی و بالا بودن میزان مطالعه در جهان یکی از شاخص های توسعه یافتگی و رشد شناخته است.

با نگاهی اجمالی به پیشرفت کشورهای توسعه یافته، در می یابیم که تحولات عظیم فرهنگی، اقتصادی و صنعتی آنان، مرهون توجه خانواده و نظام آموزشی به مطالعه و پژوهش، توسعه و کتابخانه ها، ایجاد فرهنگ مطالعه و… می باشد. اما با درنظر گرفتن سابقه درخشان تاریخی و دینی کشورمان، میزان رویکرد افراد به کتاب و کتابخوانی در مقایسه با سایر جوامع در سطح پایینی قرار داد و باید اقداماتی برای ایجاد راه های مناسب ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در کشور ما فراهم آید. عادت به مطالعه مستمر و مفید، به خصوص برای جوانان یک نیاز اساسی در آموزش و پرورش کشور است و لازم است اولیاء دانش آموزان و مسئولان دبیرستان ها دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت با هدف به هنگام کردن اطلاعات خود و آشنایی با یافته های پژوهشی محققان و متخصصان در این امر مهم اقدام نمایند. یافتن راهی مناسب برای آموزش اولیاء با شیوه های تخصصی و ترغیب و تشویق دانش آموزان به مطالعه کتب غیردرسی امری ضروری به نظر می رسد.

عبارات و واژگان کلیدی:

  • بررسی میزان کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان
  • میزان کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان
  • میزان کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان دوره دبیرستان
  • کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان
  • تحقیق کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان
  • مقاله کتاب خوانی غیردرسی دانش آموزان

کلیک برای خرید