تحقیق عالم و اقسام آن

دانلود تحقیق در مورد عالم و اقسام آن، در قالب word و در 137 صفحه، قابل ویرایش. مقدمه تحقیق: و کلام ابتدا این که سپاس خدای را عزوجل که پیمودن راهی که عشق او می برد روشن ترین راه هاست، گرچه سخت ترین باشد شاید بگویید چرا با عشق آغاز کردم…

فرمت فایل دانلودی: doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 137

حجم فایل: 610 کیلوبایت

قیمت: 9500 تومان

دانلود تحقیق در مورد عالم و اقسام آن،

در قالب word و در 137 صفحه، قابل ویرایش.

مقدمه تحقیق:

و کلام ابتدا این که سپاس خدای را عزوجل که پیمودن راهی که عشق او می برد روشن ترین راه هاست، گرچه سخت ترین باشد شاید بگویید چرا با عشق آغاز کردم آخر عشق خداوند بود که مرا تا به اینجا راهنمایی کرد و باز شاید بگویید حرف بیهوده ای است. خداوند همه بندگانش را راهنمایی می کند، آری صحیح است این کلام اما خداوند آن چه در تقدیر من بود در خواب های شبانه ام می گفت و نشان می داد غلط و درست را نه تنها راه درست زندگی خودم را بلکه مسائلی که احساسات یا همان چیزی که از نظر روانشناسان حس ششم نامیده می شود و از نظر عرفا الهام و وحی است در خواب و بیداری برایم رخ داد و مرا تا به اینجا آورد تا جایی که به جایی رسیدم که باید موضوعی می یافتم برای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشدم در همین زمان بود که جناب آقای دکتر مظاهری استاد گرانقدرم مرا با ابن عربی و نظریاتش آشنا کرد و چه نزدیک بود کلام او به احساسات و الهامات وارده بر قلب من پس تاخیر را جایز ندانسته و موضوع پایان نامه خود راهمان چیزی انتخاب کرده بودم که تا حدودی در خواب و بیداری با آن آشنایی داشتم تا در مورد آن بیشتر بدانم و اینگونه موضوع خود را انتخاب کردم.

در ابتدا از تعریف کلمه عالم شروع کردم و تعداد عوالم گوناگون در کتب فلسفی و عرفانی و قرآنی وجود دارد و در فصل اول به آن پرداختم عالم به ماسوی الله و جهان گویند و تعداد عوالم در دیدگاههای فلاسفه و عرفا در قرآن مختلف است و تعاریف مختلفی که در این باب گفته شده در فصل اول ذکر گردیده است اما اینکه تاریخچه مثل چیست و این عالم مثال از کجا آمده و اولین بار چه کسی آن را مطرح کرده باید گفت اولین بار افلاطون در نظریه معروف مثل افلاطونی آن را مطرح و به بحث در مورد جهان مثل پرداخته است بعد از او مشاییان و اشراقیون نظرات مختلفی در باب مثل افلاطونی ارایه دادند که در فصل دوم آورده شده و در پایان این فصل تفاوت میان افلاطونی و مثل علقه از دید اشراقیان پرداخته شده است و در فصل سوم عوالم و تعدادی از آنها از نظر فلاسفه ای چون سهروردی و ملاصدرا و همچنین عوالم و عالم مثال در گلشن راز محمد لاهیجی آورده شده و در آخر این فصل به بیان عالم مثال، تعریف آن و تعریف عرفا از عالم مثال پرداخته ایم در فصل چهارم عالم مثال از نظر ابن عربی آورده شده است ابن عربی در این مورد نظریه خیال را مطرح کرده است از نظر ابن عربی عالم مثال عالم خیال است که به خیال متصل و خیال منفصل تقسیم می شود اما اینکه معنای خیال درمورد انسان چیست و ادراک خیالی و نقش آن در عرفان و نظر شارحان غیر مسلمان ابن عربی در مورد عالم خیال چیست در این فصل به آن اشاره شده است در ادامه به بررسی خیال منفصل که برزخ یا عالم است و ارتباط انسان با آن از طریق حواس پنج گانه است و بعد از آن خیال متصل و چگونگی ارتباط با آن که از طرق مختلف از جمله رویا، خواب، الهام، مکاشفه، معراج انجام می گیرد که ابن عربی در این معراج به هفت آسمان عروج کرده و بعد از آن به سدره المنتهی فلک، منازل، کرسی، عرش، عما، صعود کرده است وبه بیان آنها پرداخته شده است و در پایان این فصل هم مقایسه ای انجام داده ایم بین خیال متصل و خیال منفصل.

امید است که این تحقیق ناچیز بتواند برای خوانندگان عزیز مفید واقع شود.

عبارات و واژگان کلیدی:

  • عالم
  • عالم لاهوت
  • عالم ذات
  • عالم ناسوت
  • تحقیق عالم
  • تحقیق عالم لاهوت
  • تحقیق عالم ذات
  • تحقیق عالم ناسوت
  • مقاله عالم
  • مقاله عالم لاهوت
  • مقاله عالم ذات
  • مقاله عالم ناسوت
  • پایان نامه عالم
  • پایان نامه عالم لاهوت
  • پایان نامه عالم ذات
  • پایان نامه عالم ناسوت
  • تحقیق در مورد

کلیک برای خرید