تحقیق تحلیل محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی بر حسب سازه انگیزه پیشرفت

دانلود تحقیق با موضوع تحلیل محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی بر حسب سازه انگیزه پیشرفت، در قالب word و در 102 صفحه، قابل ویرایش، شامل فصل اول: کلیات تحقیق بیان مساله ضرورت و اهمیت تحقیق اهداف تحقیق تعریف نظری متغیرها و… …

فرمت فایل دانلودی: doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 102

حجم فایل: 274 کیلوبایت

قیمت: 9000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع تحلیل محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی بر حسب سازه انگیزه پیشرفت،

در قالب word و در 102 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: کلیات تحقیق

بیان مسأله

ضرورت و اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

تعریف نظری متغیرها و…

فصل دوم: ادبیات و پیشینه مطالعاتی

مفهوم انگیزه پیشرفت

انتخاب محتوا و سازماندهی محتوا

برنامه ریزی

محتوا چیست و…

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

روش تحقیق

ابزارهای جمع آوری اطلاعات

ابزار اندازه گیری و…

فصل چهارم: تحلیل یافته های پژوهش

جدول های آماری

فصل پنجم: نتایج پژوهش

بخشی از متن تحقیق:

نظام آموزش و پرورش هر کشور، مجموعه تدابیر سازمان یافته ای است که امکانات بالقوه انسانها را تحقق می بخشد و شرایط مناسبی را در قالب برنامه ها و فرصت های آموزشی در اختیار فراگیران قرار می دهد تا امکان آشنا شدن با برنامه های فرهنگی و تجربه های شان را پیدا کنند و بتواند استعدادهای ذاتی خود را از قوه به فعل دراورند.

آموزش ابتدایی- راهنمایی و متوسطه به عنوان جزیی از آموزش و پرورش به منزله پایه ای برای آن محسوب می شود. زیرا این آموزش در واقع نقطه شروع یک حرکت طولانی و مهم در زندگی فرد است. آن ها پس از چندی که تجربیاتی را در خانواده و جامعه کسب می کنند وارد مدرسه می شوند و اولین تجربه آموزشی رسمی را در مدرسه کسب کنند.

بیان مسأله:

از آن جایی که کتاب درسی در ایران یکی از مهم ترین نقش ها را در آموزش و پرورش کشور ایفا می کند و معلمان تمام فعالیت های خود را بر محور کتاب درسی متمرکز می سازند و در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده در کتاب، جریان یادگیری دانش آموزان را هدایت می کنند، بنا بر تالیف، کتاب درسی بر اساس موازین و اصول برنامه ریزی درسی و مبتنی بر اصول و یافته های علمی باید انجام گیرد و هدایت شود.

ضرورت و اهمیت تحقیق:

هدف تعلیم و تربیت تفهیم مطالب و محتوای برنامه درسی به دانش آموزان است و تفهیم مطالب رابطه مستقیم به میزان فعالیت های یادگیری دانش آموز دارد و فعالیت یادگیری متاثر ازعوامل متعددی از جمله چگونگی ارائه مطالب و محتوای برنامه درسی است.

زیرا شیوه ارائه مطالب و محتوای به شوق ورغبت دانش آموزان اثر دارد و رغبت مستقیماً به میزان فعالیت اثر می گذارد و هم چنین در نظام آموزشی ایران مهم ترین رکن آموزش و پرورش برنامه درسی محدود به کتاب درسی است که به صورت مرکزی تهیه می گردد و در اختیار دانش آموز و مدرسه قرار می گیرد و از آن جا که ارزشیابی از عملکرد تحصیلی دانش آموز و همچنین برنامه کار معلم و مدرسه مبتنی بر آن است، از اهمیت به سزایی برخورداری است. از آن جا که یکی از ابزارهای مهم کتاب درسی می باشد و نقش محوری و مهمی را در جریان آموزش ایفا می کند در تدوین و تفهیم محتوای آن باید دقت و ظرافت خاص مبذول گردد. اهمیت این پژوهش با استناد به این دلایل می باشد…

عبارات و واژگان کلیدی:

  • تحلیل محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی
  • محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی
  • تحقیق کتاب های درسی
  • مقاله کتاب های درسی
  • تحقیق در مورد کتاب های درسی
  • مقاله در مورد کتاب های درسی

کلیک برای خرید