تحقیق آسیب شناسی روش تدریس در یادگیری دروس علوم اجتماعی

دانلود مقاله با موضوع آسیب شناسی روش تدریس در یادگیری دروس علوم اجتماعی، در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، اهمیت و ضرورت پژوهش، چکیده، مفهوم تدریس، تفاوت تدریس با آموزش، ویژگی های یک روش تدریس خوب، …

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 23

حجم فایل: 126 کیلوبایت

قیمت: 8900 تومان

ذخیره صفحه به صورت PDF

چند فایل مشابه:


  • دانلود تحقیق در مورد سکولاریسم و آسیب شناسی فرهنگی- اجتماعی نسل ها، در قالب word و در 36 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: بررسی مفهومی دنیاگرایی (Secularism): مقطعی از قرن یا میان دور (Generation) مفاهیم تحت الفظی… فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 35 حجم فایل: 188 کیلوبایت قیمت: 4900 تومان دانلود تحقیق در مورد سکولاریسم و آسیب شناسی فرهنگی- اجتماعی نسل ها، در قالب word و در 36 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: بررسی مفهومی دنیاگرایی (Secularism): مقطعی از قرن یا میان دور (Generation) مفاهیم تحت…

  • مقدمه: امروزه جوامع گسترده به دلیل پیچیدگیهای خاصی که در این نوع جوامع وجود دارد، با مشکلات و مسائل فراوانی در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی روبرو هستند و همیشه همراه با پیشرفت با انواع آسیب های اجتماعی روبرو بوده اند. از جمله این آسیب ها می توان از ترک ناگهانی دختران از خانه یاد کرد، که ای… فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 17 حجم فایل: 21 کیلوبایت قیمت: 7000 تومان دانلود تحقیق با موضوع آسیب شناسی اجتماعی زنان (فرار دختران از خانه)، در قالب word و در 17…

  • دانلود تحقیق با موضوع جایگاه فعالیت های عملی در آموزش و یادگیری علوم تجربی، در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، بیان مسأله: جایگاه فعالیت های عملی در آموزش و یادگیری علوم تجربی تاریخچه استفاده از فعالیت های عملی در آموزش علوم، نقش فعالیت های عملی در آموزش و یادگیری علوم، اهمیت انجام… فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doxc تعداد صفحات: 12 حجم فایل: 293 کیلوبایت قیمت: 7000 تومان دانلود تحقیق با موضوع جایگاه فعالیت های عملی در آموزش و یادگیری علوم تجربی، در قالب word و در 12…

  • دانلود تحقیق با موضوع روش های تدریس سنتی و جدید و تأثیر آن در یادگیری دانش آموزان دختر دوره راهنمایی، در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش. قسمتی از ابتدای متن: طراحان برنامه های آموزشی برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون حاصل از گسترش مداوم دانش بشری، مرتباً بر حجم برنامه درسی می افزایند که این... … فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: docx تعداد صفحات: 9 حجم فایل: 43 کیلوبایت قیمت: 7000 تومان دانلود تحقیق با موضوع روش های ت دریس سنتی و جدید و تأثیر آن در یادگیری دانش آموزان دختر…

  • مجموعه 6 جزوه از دروس استاتیک و مقاومت مصالح2… فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: zip حجم فایل: 4,368 کیلوبایت قیمت: 5000 تومان مجموعه 6 جزوه از دروس استاتیک و مقاومت مصالح2 عبارات و واژگان کلیدی: مجموعه 6 جزوه از دروس استاتیک و مقاومت مصالح2 کلیک برای خرید 3.4 284

دانلود مقاله با موضوع آسیب شناسی روش تدریس در یادگیری دروس علوم اجتماعی،

در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

اهمیت و ضرورت پژوهش

چکیده

مفهوم تدریس

تفاوت تدریس با آموزش

ویژگی های یک روش تدریس خوب

مفهوم یادگیری

یادگیری و رابطه آن با تدریس

انواع روش های تدریس

روش تدریس غیرفعال در علوم اجتماعی

روش های فعال تدریس در علوم اجتماعی

شیوه پرسش و پاسخ

شیو ه بحثی

شیوه نمایشی

الگوی ایفای نقش

روش کارایی تیمی

الگوی تدریس اعضای تیم

روش بارش مغزی

مراحل الگوی ساختاربندی

الگوی بدیعه پردازی یا نوآفرینی

بهترین روش تدریس

آسیب های تدریس

استفاده از روش سنتی و تداوم آن

عدم امکان جایگزینی روش غیرفعال (سنتی) به روش های فعال

عدم استفاده از استانداردهای تدریس در علوم اجتماعی

نتیجه گیری

راهکارها و پیشنهادات

منابع و مأخذ

مقدمه تحقیق:

برای رویارویی با انبوه چالش هایی که در آینده در دل خود پنهان داشته است، جامعه بشری در تلاش برای رسیدن به آرمان هایی چون صلح، آزادی و عدالت اجتماعی. آموزش و پرورش را سرمایه ای اجتناب ناپذیر می داند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییرات مداومی که به وجود می آید باید شرایط تغییر در هر جامعه ای ایجاد شود. شرط اولیه هر تغییری، شناخت و آگاهی است، که به دنبال آن باید کار با برنامه ریزی برای دست یابی به اهداف مطلوب صورت بگیرد.

اهمیت و ثمربخشی روش های تدریس و یادگیری بهتر همواره مورد نظر دانشمندان و محققین علوم تربیتی بوده است. از آغاز قرن بیستم توسط مومان و لای و سپس کلاپارد، ماریا، منتسوری، جان دیویی، هر بارت، ثورندایک و همکارانش و در بسیاری از کشورها مطالعات زیادی به مدت چهل سال در مورد ثمربخشی میزان روش های آموزش در کلیه دروس… انجام گرفت (افشار، 1368، ص 183).

تاریخچه مطالعات نشان می دهد، روش های تدریس چه در پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان و چه در ایجاد انگیزه و رضایت خاطر، پرورش شخصیت، رشد خلاقیت آنان مؤثر است، وظیفه معلمان در فرآیند تدریس، تنها انتقال واقعیت های علمی به دانش آموزان نیست، بلکه باید موقعیت و شرایط مطلوب یادگیری را فراهم نمایند و چگونه اندیشیدن و چگونه آموختن را به شاگردان بیاموزند. یعنی کار معلم نه تنها انتقال دانش، بلکه پرورش توان تفکر منطقی و پرورش شخصیت سالم است و معلمان موفق برای شاگردان خود تنها عرضه کننده مطالب تخصصی نمی باشند، بلکه شاگردان خود مطالب شناختی و اجتماعی و نحوه استفاده مؤثر از آن ها را می آموزند، در آموزش و پرورش نقش نیروی انسانی به خصوص معلم از مهم ترین عوامل مؤثر در رشد و توسعه کیفی و محتوایی تربیت به شمار می آید. (معیری، 1371، ص97). معلمان سربازان خط اول، جبهه تربیت قرار گرفته اند و ضرورت دارد که با مدرن ترین سلاح های علمی روز یعنی روش های مختلف نوین و فعال تدریس آشنا باشند و بدانند در کدامین موقعیت آموزشی از کدامین روش استفاده نمایند.

عبارات و واژگان کلیدی:

  • آسیب شناسی روش تدریس
  • یادگیری دروس علوم اجتماعی
  • دانلود مقاله آسیب شناسی روش تدریس در یادگیری دروس علوم اجتماعی

کلیک برای خرید