تحقیق اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی

پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد. معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند. یک مرح…

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 19

حجم فایل: 19 کیلوبایت

قیمت: 7500 تومان

ذخیره صفحه به صورت PDF

چند فایل مشابه:


  • دانلود تحقیق با موضوع اندازه گیری فلزات سنگین، در قالب doc و در 61 صفحه، قابل ویرایش، شامل خلاصه فارسی، فصل اول: مقدمه و طرح تحقیق، بیان مسأله، اهداف، فرضیات و سؤالات تحقیق، روش تحقیق و پژوهش، فصل دوم: کلیات تحقیق... … فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 61 حجم فایل: 125 کیلوبایت قیمت: 5400 تومان دانلود تحقیق با موضوع اندازه گیری فلزات سنگین، در قالب doc و در 61 صفحه، قابل ویرایش، شامل: خلاصه فارسی فصل اول: مقدمه و طرح تحقیق بیان مسأله اهداف، فرضیات و سؤالات تحقیق روش تحقیق…

  • دانلود تحقیق در مورد بررسی روش های اندازه گیری رضایت مشتری، در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش، شامل مشتری درون سازمانی، رویکردهای شناخت نیازهای مشتری برون سازمانی، حمایت از مشتری، برنامه های حمایت... … فرمت فایل دانلودی: docx فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 6 حجم فایل: 17 کیلوبایت قیمت: 5000 تومان دانلود تحقیق در مورد بررسی روش های اندازه گیری رضایت مشتری، در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش، شامل: مشتری درون سازمانی رویکردهای شناخت نیازهای مشتری برون سازمانی حمایت از مشتری برنامه های حمایت از مشتری به عنوان…

  • دانلود تحقیق با موضوع اندازه گیری واحد های الکتریکی، در قالب word و در 56 صفحه، قابل ویرایش، شامل پتانسیومتر، نگاه اجمالی، اساس کار پتانسیومتر، مثال کاربردی، پتانسیومتر دقیق، روش درجه بندی ولتاژ، اهم متر، اساس اندازه گیری... … فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 56 حجم فایل: 417 کیلوبایت قیمت: 10000 تومان دانلود تحقیق با موضوع اندازه گیری واحد های الکتریکی، در قالب word و در 56 صفحه، قابل ویرایش، شامل: پتانسیومتر نگاه اجمالی اساس کار پتانسیومتر مثال کاربردی پتانسیومتر دقیق روش درجه بندی ولتاژ اهم متر اساس اندازه گیری…

  • دانلود مقاله با موضوع اندازه گیری میزان رضایت مشتری، در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش، شامل چکیده، مقدمه، تا چه اندازه مشتری گرا هستید؟ ، انواع نیازمندی های مشتریان، نظام مندی ارتباط با مشتری، ارتباط قبل از شروع ارائه محصولات و خدمات به مشتری شامل، ارتباط بعد از شروع ارائه محصولات و خدمات... … فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: docx تعداد صفحات: 12 حجم فایل: 294 کیلوبایت قیمت: 5600 تومان دانلود مقاله با موضوع اندازه گیری میزان رضایت مشتری، در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش، شامل: چکیده…

  • دانلود تحقیق با موضوع شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت آموزشی، در قالب word و در 96 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، فصل اول: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن، آشنایی با مفهوم سیستم، سیستم های باز و کارکردهای آن، سیستم… فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 96 حجم فایل: 738 کیلوبایت قیمت: 8500 تومان دانلود تحقیق با موضوع شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت آموزشی، در قالب word و در 96 صفحه، قابل ویرایش، شامل: مقدمه فصل اول: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن آشنایی با مفهوم سیستم…

پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد. معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند.

یک مرحله از طراحی آموزش، تعیین نظام ارزشیابی است. ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد.

نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود. نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد. اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بکار برد.

1-بیان نشدن هدف آموزش به طور صریح و روشن.

2-خوب نبودن کیفیت محتوا

3-عدم تناسب روش تدریس با هدف تدریس

4-فراهم نشدن شرایط لازم برای یادگیری

5-ناتوانی دانش آموزان به دلایل مختلف (وجود مشکلات شخصی)

6-عدم تناسب نحوه ارزشیابی با هدف به این صورت که سئوالها گنگ بیان شده باشند یا آنقدر طولانی باشند که تمام وقت شاگرد برای خواندن متن صرف شود یا سوالات متناسب با زمان پاسخگویی نباشند.

بهرحال معلم باید از تجارب حاصل از طرح و برنامه برای طراحی بعدی و پیشبرد هدفهای آموزشی استفاده کند. در واقع ارزشیابی جهت اصلاح مستمر برنامه است که می تواند معلم را نسبت به فعالیت های رو به رشد خود امیدوار سازد.

عبارات و واژگان کلیدی:

  • تحقیق علوم اجتماعی
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی علوم اجتماعی
  • اندازه گیری
  • ارزشیابی
  • آموزشی
  • اندازه کیری آموزشی
  • ارزشیابی آموزشی

کلیک برای خرید