تحقیق ال پی جی LPG

سهمیه بندی بنزین و مشکلاتی که پس از آن دامنگیر بخش زیادی از مردم کشور و به خصوص حمل ونقل در شهرهای بزرگ شد از یک طرف و آلودگی شدید هوا باز هم در شهرهای بزرگ باعث شده که توجه مسئولان و مردم به سوخت های جانشین بنزین بیشتر شود. تجربه جهانیان و به خصوص کشورهای پیشرفته اروپا، آمریکای شمالی و شرق آسیا، ج…

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 7

حجم فایل: 17 کیلوبایت

قیمت: 4500 تومان

سهمیه بندی بنزین و مشکلاتی که پس از آن دامنگیر بخش زیادی از مردم کشور و به خصوص حمل ونقل در شهرهای بزرگ شد از یک طرف و آلودگی شدید هوا باز هم در شهرهای بزرگ باعث شده که توجه مسئولان و مردم به سوخت های جانشین بنزین بیشتر شود.

تجربه جهانیان و به خصوص کشورهای پیشرفته اروپا، آمریکای شمالی و شرق آسیا، جانشینی موتورهای هیبریدی و استفاده از سوخت های زیستی (بیودیزل) برای رفع این مشکل است.

همچنین با تحقیقاتی که در زمینه جایگزینی پیل سوختی به عنوان منبع انرژی در خودروها می شود، می توان گفت که این منبع انرژی، آینده روشنی حداقل در صنعت حمل ونقل خواهد داشت.

اما جایگزینی سوخت خودرو، در هرکشوری شرایط و مقتضیات خود را دارد و دراین بین ایران به عنوان دومین تولید کننده گاز طبیعی در دنیا بیشترین توانش در زمینه سوخت های جایگزین بنزین را روی گاز طبیعی گذاشته که فعلا منطقی تر و به صرفه تر از بقیه روش های جایگزین بنزین است و باتوجه به منابع فعلی تا حدود 200 سال بهای ثابت خواهد داشت.

بنابراین، CNG یا «گاز طبیعی فشرده» و LPG یا «گاز مایع نفتی» اولین گزینه های جانشینی بنزین هستند. البته LPG چند سالی بود که از سبد مصرفی سوخت خودرو حذف شده بود اما عدم توان متولیان برای تامین CNG مورد نیاز و نیاز روزافزون، به خصوص بعد از سهمیه بندی، باعث شد که LPG دوباره به سبد مصرفی برگردد.

البته در این بین سرما هم مزید بر علت شد و جایگاه های از رده خارج اروپایی که در ایران نصب شده اند، اکثرا در اثر افت فشار یا تعطیل شدند یا میزان خدمات آنها به میزان زیادی کاهش یافت و نشان داد که هنوز مشکلات عدیده ای برای توزیع سوخت بخش حمل ونقل وجود دارد.

اگر از راه حل همیشه منطقی «رساندن قیمت بنزین به قیمت واقعی» که البته نه فقط راه حلی در مورد مشکل بنزین بلکه راه حلی برای همه کالاهای یارانه ای محسوب می شود، بگذریم، راه حل بعدی اضافه کردن موارد جایگزین بنزین به سبد سوخت مصرفی است.

به این ترتیب، اوایل تابستان، مصوبه ای برای ضرورت استفاده از LPG به عنوان سوخت جایگزین تصویب شد که براساس آن وزارت نفت مکلف شد نسبت به توسعه استفاده از LPG در خودروهای پرمصرف موجود، به نحوی اقدام کند که استفاده از LPG به عنوان مکمل CNG باشد.

گاز طبیعی سوختی فسیلی است که به صورت گاز و یا گاز همراه با نفت، از چاه استخراج می شود.

CNG بیشتر از متان تشکیل شده و مقادیری هم اتان، پروپان، بوتان و پنتان دارد. خروجی اگزوز اتومبیل هایی که با گاز طبیعی کار می کنند، در حالت ایده آل فقط بخار آب و دی اکسیدکربن است.

درعین حال، خطرات ناشی از آن هم کمتر است زیرا دمای احتراق خودبه خود گاز طبیعی 649 درجه سانتی گراد است که 315 درجه بالاتر از دمای خود اشتعالی بنزین است.

عبارات و واژگان کلیدی:

  • تحقیق
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی
  • ال پی جی
  • سوخت مایع
  • گاز
  • مهندسی نفت و گاز
  • تحقیق ال پی جی LPG

کلیک برای خرید