پایان نامه ریشه ها و علل پیدایش تفکر صهیونیسم و دولت وکشور اسرائیل

مقدمه واژه «یهودی» مشترک لفظی میان دو معناست: الف) پیرو «دین یهود». ب) وابسته به «نژاد یهود». توجه به این تقسیم از آن جهت ضروری است که باید حریم پیروان آیین موسوی را از آنچه دامن یک مشت نژاد پرستان تنگ نظر و مدعی یهودیت را آلوده است، مبرا سازیم. سران صهیونیسم، همواره از «یهودیت» به عنوان ی…

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 230

حجم فایل: 237 کیلوبایت

قیمت: 37000 تومان

مقدمه

واژه «یهودی» مشترک لفظی میان دو معناست:

الف) پیرو «دین یهود».

ب) وابسته به «نژاد یهود».

توجه به این تقسیم از آن جهت ضروری است که باید حریم پیروان آیین موسوی را از آنچه دامن یک مشت نژاد پرستان تنگ نظر و مدعی یهودیت را آلوده است، مبرا سازیم.

سران صهیونیسم، همواره از «یهودیت» به عنوان یک ابزار، برای تحقق اهداف نژاد پرستانه خویش بهره برده و حتی گاه اظهارالحاد و بی دینی نیز ابایی نداشته اند.

ماکس نورداو از برجسته ترین چهره های نژاد پرست صهیونیسم، و دوست بسیار نزدیک هرتزل، با سخنان قاطع و صریح خود، تاکید کرده است:

یهودیت، دین نیست، بلکه تنها مسئله خون ونژاد است.

وی که آشکارا به کفر تظاهر می کرد، تورات را به عنوان یک فلسفه، کودکانه خواند و به عنوان یک نظام اخلاقی، چندش آورشمرد وکتاب دولت یهودی هرتزل را هم سنگ کتاب مقدس قرار داد. لویس براندیس رهبر صهیونیست های آمریکا، در سخنرانی خود به سال 1915 م اظهار داشت:

یهودیت، مسئله تعلق خونی است.

خود هرتزل، بنیان گذار صهیونیسم سیاسی نیز به حاخام بزرگ پاریس، آشکارا اعلام کرد:

من در طرح خود، هرگز از هیچ کدام از تعالیم دینی فرمان نمی برم.

و در پاسخ به این پرسش که رابطه ات با تورات چگونه است؟ گفت: «من اندیشمندی آزادم».

همچنان که مصوبات نخستین کنفرانس صهونیستی (بال- 1897م) به ریاست تئودور هرتزل، نیز فاقد هرگونه اشاره به دیانت یهودی بود.

ولادیمیر ژابوتنسکی (1880-1940) چهره سرشناس دیگر صهیونیسم، می گفت:

من بنایی هستم که در ساخت معبد جدید برای پروردگارم که نامش ملت یهود است، شرکت کرده ام.»

اینگونه اظهارات آشکار ملحدانه را در بیانات دیگر رهبران سیاسی صهیونیسم، همچون پینسکر، کلاتزکین، حاییم وایزمن، ناحوم گلدمن، بن گوریون و… به فراوانی می توان یافت.

به همین دلیل است که آحادهاعام معلم روحی وایزمن گفته است:

بیشتر شخصیت های بزرگ ما که به لحاظ تحصیلات علمی و جایگاه اجتماعی، شایسته زمامداری در دولت یهود اند، واقعاً از روح دیانت یهودی بی بهره اند.

لائیک بودن دولتمردان رژیم صهیونیستی، موجب شده است که وابستگی نژادی در نظر آنان، بسی مهم تر از اعتقادات دینی رقم بخورد. از نگاه این نژاد پرستان، یک یهودی هر قدر که از اصل دیانت یهود فاصله بگیرد، هرگز از قالب یهودی بودن خود خارج نمی شود.

دیوید دیوک عضو اسبق کنگره آمریکا، درا ین مورد می نویسد:

شرط پذیرش مهاجر یهودی به اسرائیل، داشتن التزام دینی و باورهای یهودی نیست. مهاجر می تواند بی دین و یا مثلاً رسماً کمونیست باشد. این ها مهم نیست، تنها باید معلوم باشد که او از تیره یهودیان است.

دیوک در جای دیگری از کتاب خود می گوید:

دست کم 4/3 یهودیان و اسرائیلیان، اعتقادی به خدا ندارند (و بی دین اند).

این مدعیان یهودیت، «آیین یهود» و «زبان عربی» را تنها به عنوان حلقه الوصل و عامل وحدت میان یهودیان سراسر جهان برگزیده اند.

در توضیح جمله اخیر باید گفت:

نظر به این بود که یهودیان در طول تاریخ، به عنوان یک اقلیت وابسته به جامعه اکثریت، در سراسر جهان پراکنده بوده اند، قهراً نمی توانسته اند از تاثیرات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه میزبان، برکنار باشند.

گرچه آنان با اعتقاد به برتری نژادی و ممتاز بودن از دیگر اقوام و ملل و با اتصاف به ویژگی درون گرایی و ایجاد یک جامعه بسته، می کوشیده اند از امتزاج و اختلاط با جامعه اکثریت بپرهیزند، اما هرگز نمی توانسته اند از این تاثیرات، به طور کلی بر کنار باشند. چنان که یهودیان سیاه پوست فلاشا و یهودیان هلند، فرانسه، هند، مراکش، ایران، ترکیه، روسیه و… از جهات بسیاری با یکدیگر متفاوتند. هر یک تاریخی جدا و زبان، آداب و رسوم و فرهنگی گوناگون دارند.

روشن است که مهاجرت یهودیانی این چنین، به سرزمینی چون فلسطین اشغالی و ایجاد یک تشکل انسانی مونتاژ شده، نمی تواند موجبات تشکیل یک ملت واحد را به معنای صحیح کلمه فراهم آورد.

این امر، از معضلات پیچیده و مشکلات اساسی رژیم صهیونیستی است که با همه برنامه های آموزشی ویژه ای که در مدارس و هم از طریق رسانه ها برای عموم، به منظور همسان سازی فرهنگ افراد جامعه، انجام می گیرد، هنوز پس از گذشت قریب شش دهه، موفق به حل آن نشده است.

خاستگاه این مشکل آنجاست که اسرائیل، یهودیان مهاجر حدود یک صد کشور جهان را در خود جای داده است. از سفید پوستان شمال اروپا تا سیاه پوستان هند و آفریقا، همه اعضای این جامعه اند.

این تنوع فرهنگ، ملیت، رنگ و زبان که در صدها روستا و شهر و شهرک صهیونیست نشین، ظهور و بروز دارد، در هیچ نقطه ای از جهان، با محدوده ای این چنین و جمعیتی کمتر از چهار میلیون نفر، قابل مشاهده نیست. از این روست که اخبار رادیو اسرائیل، نه تنها به زبان عبری و عربی که به انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، یدیشی، آلمانی، روسی و… نیز پخش می شود.

این یهودیان جامعه اسرائیلی، از حقوق و امتیازات واحد برخوردار نیستند؛ بلکه به لحاظ مبدا مهاجرت و فرهنگی که حامل آن اند، طبقه بندی می شوند.

در این طبقه بندی، یهودیان آفریقایی و عربی در پایین ترین پلکان جای گرفته اند و از بسیاری امتیازات و امکاناتی که یهودیان اشکناز (اروپایی و غربی) برخوردارند، محروم اند.

لورنس مایر می نویسد:

جامعه اسرائیل با یک خط مستقیم، به دو بخش کاملاً مجزا تقسیم شده است. بخش نخست، اسرائیل غربی است که ثروتمند، متخصص و مسلط بر دستگاه های اجرایی رژیم است. بخش دوم، اسرائیل شرقی است که فقیر و محروم بوده و از تخصصی برخوردار نیست. اکثریت شهروندان اسرائیلی از این دسته اند.

باری، نا گفته پیداست که در جامعه متشتت و پراکنده ای این چنین، دستیابی به یک نظام منسجم، مستلزم تکیه و تاکید بر برخی عناصر وحدت زاست.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه 1

جنگی خاموش و شگفت 7

آتش افروز جنگها 10

دوگانگی در اخلاق 11

دورویی یک سکه 13

سرزمین بدون مرز 17

افسانه امنیت اسرائیل 20

نیم نگاهی به روابط آمریکا و اسرائیل 22

امام خمینی ومساله فلسطین 24

خصلتهای قومی یهود 30

اوضاع یهودیان در اروپا

معظلی بنام یهود درغرب 33

ایفای نقش مزدوری 36

یهود در نگاه اروپائیان 40

اسپانیا 49

انگلستان 54

فرانسه 58

آلمان 61

روسیه 64

زندگی در گتو70

تصویری از اوضاع گتو72

زیستن در گتو اجبار یا اختیار؟ 76

گتو در دوران معاصر 80

عوامل نفرت از یهود

گشتن عیسی مسیح 83

بغض و کینه نسبت به دیگران 85

خون آشامی 89

انزوا و درون گرائی 91

خود برتر بینی و نژاد پرستی 92

فعالیتهای اقتصادی غیر تولیدی 94

تجارت برده 96

تجارت در عرصه فحشاء 98

ربا خواری 101

انحصار معاملات طلا و نقره 104

رشوه 104

جاسوسی 105

اشاعه بیماری و ایجاد مسمومیتهای جمعی 108

تحریف کتابهای آسمانی 110

یهود و مافیا 112

وضع یهودیان در جوامع اسلامی

یهود در عصر پیامبر اسلام 117

یهود در قرآن کریم 119

رفتار مسلمانان با یهودیان اهل ذمه 120

رفتار یهودیان صاحب منصب با مسلمانان 127

بررسی زمینه های تاریخی اشغال فلسطین

تمهید مقدمات و نخستین اقدامات 130

هرتزل و دولت یهود 133

کنفرانسهای صهیونیسم 135

نقش هربرت ساموئل 137

فلسطین در کام صهیونیسم 141

جنگ 1948 م، نماد خیانت و خفت 150

تاثیر عناصر دینی در قضیه اشغال فلسطین

صهیونیسم مسیحی 158

ظهور مجدد ودولت هزار ساله مسیح 161

صهیونیسم مسیحی در سده های 16 تا 18 میلادی 164

صهیونیسم مسیحی در سده نوزدهم 166

صهیونیسم مسیحی آمریکایی و اسرائیل 172

آمریکا زیر سلطه یهود

پیشینه تاریخی یهود در آمریکا 175

دامنه و عمق نفوذ 176

لابی صهیونیستی 185

سازمان آیپاک 191

خدمات و کمکهای ایالات متحده به اسرائیل 194

عبارات و واژگان کلیدی:

  • پایان نامه
  • دانلود پایان نامه
  • پایان نامه تاریخ
  • پایان نامه ریشه ها و علل پیدایش تفکر صهیونیسم و دولت وکشور اسرائیل
  • ریشه ها و علل
  • پیدایش تفکر صهیونیسم
  • دولت و کشور اسرائیل
  • اسرائیل
  • صهیونیسم
  • تفکر
  • پیدایش
  • دولت
  • پایان نامه در رابطه با اسرائیل

کلیک برای خرید