تحقیق نیاز به موفقیت

بعد از نیاز به همبستگی، دومین عاملی که بر شیوه ارتباطی افراد تاثیر می گذارد، نیاز آنان به موفقیت است. نیاز به موفقیت عبارت است از نیاز به نمایش درآوردن شایستگی های خود و به دست آوردن نوعی اعتبار و صلاحیت در پرتو آن. انگیزه نیاز به موفقیت، یک عامل اصلی شکل دهی شخصیت انسان هاست. افراد از نظر میزان نی…

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل: 33 کیلوبایت

قیمت: 8000 تومان

ذخیره صفحه به صورت PDF

چند فایل مشابه:


  • دانلود مقاله با موضوع تمرکززدایی و تفویض اختیار امور، یک نیاز سازنده، در قالب pdf و در 3 صفحه، شامل مقدمه، معایب انجام متمرکز امور، محاسن انجام غیرمتمرکز امور، انجام گام به گام تفویض اختیار، تفویض اختیار امور مربوط به طبقه بندی مشاغل... … فرمت فایل دانلودی: pdf فرمت فایل اصلی: pdf تعداد صفحات: 3 حجم فایل: 773 کیلوبایت قیمت: 2000 تومان دانلود مقاله با موضوع تمرکززدایی و تفویض اختیار امور، یک نیاز سازنده، در قالب pdf و در 3 صفحه، شامل: مقدمه معایب انجام متمرکز امور محاسن انجام غیرمتمرکز امور انجام گام به گام…

  • دانلود تحقیق با موضوع کارکردهای مناسب شهری، ترکیب و ادغام آن ها با فضاهای اصلی مورد نیاز کودکان از نظر روان شناسی، در قالب word و در 46 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: برنامه ریزی کالبدی مرکز مورد نظر مبتنی بر جهات سه گانه زیر است… فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 46 حجم فایل: 30 کیلوبایت قیمت: 9000 تومان دانلود تحقیق با موضوع کارکردهای مناسب شهری، ترکیب و ادغام آن ها با فضاهای اصلی مورد نیاز کودکان از نظر روان شناسی، در قالب word و در 46 صفحه،…

  • دانلود تحقیق در مورد نیاز برای یک فقه دینامیک پیرامون حق زندگی تحت ماده (1) 5 از قانون فدرال، در قالب doc و در 18 صفحه، قابل ویرایش. چکیده تحقیق: هرچند زندگیتحت بند (1) 5 از قانون فدرال، اصل به شمار می رود، کاملاً توضیح داده نشده بود، … فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 18 حجم فایل: 53 کیلوبایت قیمت: 5600 تومان دانلود تحقیق در مورد نیاز برای یک فقه دینامیک پیرامون حق زندگی تحت ماده (1) 5 از قانون فدرال، در قالب doc و در 18 صفحه، قابل ویرایش.…

  • دانلود تحقیق با موضوع تعیین ضریب گیاهی و پهنه بندی نیاز آبی سیب زمینی، در قالب doc و در 127 صفحه، قابل ویرایش، شامل اهمیت کشت سیب زمینی، اهمیت سیب زمینی در ایران، منطقه مورد مطالعه، بررسی منابع، سابقه تحقیقات... … فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 127 حجم فایل: 2,134 کیلوبایت قیمت: 6900 تومان دانلود تحقیق با موضوع تعیین ضریب گیاهی و پهنه بندی نیاز آبی سیب زمینی، در قالب doc و در 127 صفحه، قابل ویرایش، شامل: اهمیت کشت سیب زمینی اهمیت سیب زمینی در ایران منطقه مورد مطالعه…

  • مقدمه: از دیرباز از مناطق زراعی ایران همواره به عنوان غنی ترین خاکها از نظر پتاسیم نام برده شده است. بهمین جهت در طی سالها زراعت چغندرقند، از این عنصر پرنیاز گیاه شاید در مقادیر بسیار جزئی استفاده گردیده است، این امر در حالی اتفاق می افتد که پتاسیم بعنوان عنصر قندساز در گیاهان به شمار میرود و می تو… فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 27 حجم فایل: 1,102 کیلوبایت قیمت: 8000 تومان مقدمه: از دیرباز از مناطق زراعی ایران همواره به عنوان غنی ترین خاکها از نظر پتاسیم نام…

بعد از نیاز به همبستگی، دومین عاملی که بر شیوه ارتباطی افراد تاثیر می گذارد، نیاز آنان به موفقیت است. نیاز به موفقیت عبارت است از نیاز به نمایش درآوردن شایستگی های خود و به دست آوردن نوعی اعتبار و صلاحیت در پرتو آن. انگیزه نیاز به موفقیت، یک عامل اصلی شکل دهی شخصیت انسان هاست. افراد از نظر میزان نیاز به موفقیت با یکدیگر متفاوتند و این تفاوت به عنوان یکی از مهم ترین عناصر اجزاء شخصیت مطرح است. نیاز به موفقیت هم در سطح فردی و هم گروهی و جمعی مورد بررسی قرار گرفته است. در سطح فردی، افراد با نیاز به موفقیت بالا، خواهان برتری، رسیدن به معیارهای بالا، چه در کسب و کار و چه در ورزش و چه در حیات علمی خود می باشند. ولی در عین حال، آنان علاقه مند و متوجه عکس العمل ها و پاسخ هایی می باشند که دیگران به آن ها و رفتار آن ها می دهند. سه ویژگی اساسی افراد با نیاز به موفقیت بالا به شرح زیر است:

اول این که آنان می خواهند شخصا مسئول انجام موفقیت آمیز وظایفی که به آنان محول شده است باشند. دوم این که آنان به میزان ملایمی به خطرجویی اعتقاد دارند و به میزان قابل توجهی واقع بینانه هدف های خود را شکل می دهند. چالش در امور، برای آن ها مسئله ای عادی است و از آن پرهیز نمی کنند. سوم این که آنان خواهان بازخور فوری و مشخص انجام امور خود از طرف دیگران می باشند. آن ها می خواهند بدانند که کار را چگونه انجام داده اند و به چه میزان موفق بوده اند. از این رو آنان اغلب به مشاغلی (مانند فروش) روی می آورند که نتیجه آن ها به سرعت نمایان می شود. این افراد از مشاغلی چون تحقیق وتوسعه روی گردانند، چرا که نتیجه چندان محسوس و ملموس نمی باشد و بسیار با فاصله از انجام عمل حاصل می شود.

از نظر رفتارهای ارتباطی، ویژگی افراد با نیاز بالای به موفقیت، عمدتا با تلاش فراوان در جهت شکل دهی به اعتماد به نفس بالای خود نمایان می شود و این افراد سعی می کنند تسلط خود را به طرف مقابل به منصه ظهور برسانند، در عین این که در همان زمان سعی در جلب توجه دیگران نسبت به خود و رفتارهای خود دارند. آنان در گفت و گوهای دوجانبه یا چند جانبه بیشتر سخن می گویند و کمتر گوش می دهند، به ویژه زمانی که هدفی برای رسیدن مطرح باشد. در آن صورت آن ها کمتر به دیگران مجال سخنگویی می دهند و خود به گونه متکلم وحده عمل می کنند. بین اعتماد به نفس و نیاز به موفقیت رابطه وجود دارد. هر اندازه اعتماد به نفس در کسی تقویت شود می توان امیدوار بود که او نیاز به موفقیت بیشتری خواهد داشت

ضرورت دست یافتن به موفقیت

اکثریت مردم را به طور عموم، از نظر روانشناسی می توان به دو گروه عمده تقسیم کرد. یکی گروهی که فرصتها آنان را به چالش می خوانند و بر آنند تا کارهای دشوار انجام دهند تا به هدفی خاص دست یابند، این گروه در اقلیت قرار دارند. گروه دیگر که در اکثریت می باشند نیز گروهی است که بی توجه از کنار مسائل می گذرند.

عبارات و واژگان کلیدی:

  • تحقیق علوم اجتماعی
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی علوم اجتمعی
  • علوم اجتماعی
  • تحقیق نیاز به موفقیت
  • موفقیت
  • نیاز به موفقیت

کلیک برای خرید