تحقیق پیرامون بازار اسلامی

چکیده: بازار یکی از نهادهای اصلی نظام اقتصادی اسلام است. از ویژگیهای عمده بازار اسلامی می توان به آزادی ورود و خروج، تبادل صحیح اطلاعات، محدودیت تبانی و سازش برای تعیین قیمتها، محدود بودن سود، عدم انحصار خرید و فروش، رقابت همراه با تعاون و اخلاقی بودن بازار اشاره نمود. با توجه به ویژگیهای بازار اسل…

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 18

حجم فایل: 46 کیلوبایت

قیمت: 8500 تومان

ذخیره صفحه به صورت PDF

چند فایل مشابه:


  • مقدمه تعریف تلویزیون آنچه که امروزه در اصطلاح عمومی تلویزیون نامیده می شود عبارت است از انتقال پیوسته تمام معلومات قابل رویت یک میدان دید توسط امواج الکترومغناطیسی از یک نقطه به محل دیگر به نحوی که تمام تغییرات طبیعی این میدان دید حرکات تغییرات روشنایی و تاریکی از دور با احساس همزمانی و پیوستگی قابل… فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 81 حجم فایل: 73 کیلوبایت قیمت: 18000 تومان مقدمه تعریف تلویزیون آنچه که امروزه در اصطلاح عمومی تلویزیون نامیده می شود عبارت است از انتقال پیوسته تمام معلومات قابل…

  • دانلود تحقیق با موضوع اتحاد ملی و انسجام اسلامی از دیدگاه آیات و روایات اسلامی، درقالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش. چکیده تحقیق: تأکید اسلام بر لزوم به کار گرفتن اندیشه روشنگری و آگاهی بخشی و بیان حقایق برای رسیدن به اتحاد و محبت و… فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 19 حجم فایل: 62 کیلوبایت قیمت: 8000 تومان دانلود تحقیق با موضوع اتحاد ملی و انسجام اسلامی از دیدگاه آیات و روایات اسلامی، در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش. چکیده تحقیق: تأکید اسلام بر لزوم…

  • دانلود تحقیق با موضوع بازار سرمایه (بازار خرید و فروش سهام)، در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، روان شناسی بازار سرمایه، استراتژی چرخشی پرتفوی سبد سهام، روان شناسی سرمایه گذاران در بازار سرمایه اخلال در بازار سرمایه، آموزش اصطلاحات بازار سرمایه، نسبت قیمت به درآمد (P/E) چیست؟ ... … فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: docx تعداد صفحات: 14 حجم فایل: 97 کیلوبایت قیمت: 7000 تومان دانلود تحقیق با موضوع بازار سرمایه (بازار خرید و فروش سهام)، در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش، شامل: مقدمه روان…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع تقسیم بازار و تعیین بازار هدف عنوان: در قالب ppt و در 19 اسلاید، قابل ویرایش، شامل دلایل این که با تمامی متقاضیان بالقوه و بالفعل نمی توان رفتار مشابهی داشت، مزایای تقسیم یک بازار بزرگ نامتجانس به خرده بازارها، سیر تکاملی… فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: ppt تعداد صفحات: 19 حجم فایل: 396 کیلوبایت قیمت: 4000 تومان دانلود پاورپوینت با موضوع تقسیم بازار و تعیین بازار هدف عنوان: در قالب ppt و در 19 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: دلایل این که با تمامی متقاضیان بالقوه و بالفعل نمی…

  • شمار خودرو در بازار کلیه کشورهای عضو گروه ASEAN با نیل به رشد 12 درصدی در سال 2003 از مرز یک و نیم میلیون فراتر رفته، به طوری که میزان رشد در این مناطق جز کشور مالزی به حد نسبتا خوبی رسیده است. مناطق مزبور، سال گذشته دچار مشکلات عمده ای همچون شیوع بیماری سارس و تشدید فعالیت های تروریستی بوده اند که… فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 19 حجم فایل: 16 کیلوبایت قیمت: 8000 تومان شمار خودرو در بازار کلیه کشورهای عضو گروه ASEAN با نیل به رشد 12…

چکیده:

بازار یکی از نهادهای اصلی نظام اقتصادی اسلام است. از ویژگیهای عمده بازار اسلامی می توان به آزادی ورود و خروج، تبادل صحیح اطلاعات، محدودیت تبانی و سازش برای تعیین قیمتها، محدود بودن سود، عدم انحصار خرید و فروش، رقابت همراه با تعاون و اخلاقی بودن بازار اشاره نمود. با توجه به ویژگیهای بازار اسلامی، اخلاق و دولت دو عامل اصلی و موثر برای کنترل بازارند. عامل اخلاق و ایمان، مبادله کنندگان موجب می شود که تقاضا و عرضه کالا ها و خدمات مطابق با مصالح واقعی جامعه باشد. دولت با نظارت مستمر و دخالت به گاه لزوم به حمایت از قیمتهای طبیعی و غیرظالمانه می پردازد تا مصالح عمومی تامین گردد. تاریخ مسلمانان نشان می دهد که دولتهای اسلامی به بازار و مکانیسم تعیین قیمتها توجه ویژه ای داشته اند. امروزه تبلیغات، رکن اساسی معاملات شمرده می شود و در بازارهای دنیا، سخت متداول است. اسلام با تبلیغات مخالفت ندارد ولی با فریبکاری یعنی با تبلیغات دروغ به سختی مخالف است. مسلمانان درستکار گذشته، بر این آموزش چنان استوار بودند که گاهی به مبالغه دچار می شدند و به گمان آنکه از متاع خود ستایشی نابجا کرده اند، از معامله باز می ایستادند! غزالی می نویسد: حکایت است از یونس عبید که وی خز فروختی و صفت نمی کرد. یک روز سفط یعنی جامه دان، فراز کرد بر خریدار و شاگرد وی گفت: یا رب مرا از جامه های بهشت کرامت کن! او سفط بیفکند و آن خز نفروخت، ترسید که این ثنا باشد بر کالا پیامبر (ص) بر درستکاری مسلمانان در بیع و شری، اصرار داشت و از صورت های گوناگون خدعه و نیرنگ در داد و ستد نهی می کرد، تا آنجا که محدثان آورده اند: پیامبر، در کار معاملهاز نجش منع کرد و نجش آن است که کسی خود را آماده خرید کالایی نشان دهد با بهایی سنگین! تا دیگران را برای خرید آن به رغبت افتند در حالی که نیت وی به دست آوردن کالا نباشد بلکه بخواهد به فروشنده سودی رساند یا بر خریدار، زیانی وارد سازد بازار مسلمانان همچون بازار یهود، جای حیله های نامشروع نبود، زیرا پیامبر اسلام (ص) کار یهودیان را ناروا شمردهو فرموده بود: خدا یهودیان را از رحمتش دور کند چرا که خوردن پیه چهارپایان بر ایشان حرام شد ولی آنان حیله زدند و پیه را فروختند و بهایش را خوردند باز پیامبر (ص) فرمود: خدا چون چیزی را حرام کند، بهایش را نیز حرام کند به پیروی از رسول خدا (ص) خلفاء نیز می کوشیدند تا بازار مسلمانان را از حرامخواری و فریبکاری پاک نگاه دارند. زمخشری در کتاب ربیع الابرار آورده است: روزی علی (ع) به بازار رفت و بر دکه قصابان بایستاد و گفت: ای گروه قصابان، هرکس که بر گوسفندی بدمد تا آن را فربه جلوه دهد، از ما نیست!

عبارات و واژگان کلیدی:

  • تحقیق مدیریت
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی مدیریت
  • مدیریت
  • بازار اسلامی
  • تعریف بازار اسلامی
  • تمدن اسلامی
  • بازار در تمدن اسلامی

کلیک برای خرید