تحقیق موسیقی ایلیاد و ادیسه هومر یونان باستان

بخشی از متن: یونانیان باستان موسیقی را به اندازه ریاضیات و نجوم، ضروری می دانستند. فیثاغورث (500 ق. م) نسبتهای فرکانسی را که ما امروزه در موسیقی، به آنها فواصل می گوییم، کشف کرد. مثلاً دونتی که فرکانسهای آنها براساس ضریب 2 به 1 هستند، یک اکتاو، 3 به 2 یک پنجم، 4 به 3 یک چهارم و 9 به 8 یک… …

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل: 78 کیلوبایت

قیمت: 6500 تومان

بخشی از متن:

یونانیان باستان موسیقی را به اندازه ریاضیات و نجوم، ضروری می دانستند. فیثاغورث (500 ق. م) نسبتهای فرکانسی را که ما امروزه در موسیقی، به آنها فواصل می گوییم، کشف کرد. مثلاً دونتی که فرکانسهای آنها براساس ضریب 2 به 1 هستند، یک اکتاو، 3 به 2 یک پنجم، 4 به 3 یک چهارم و 9 به 8 یک ماژور را ایجاد می کنند. موسیقی دانها و فلاسفه یونانی از یک ساز تک سیمی که به عنوان مونوکورد 17 شناخته می شد، برای تولید فواصل گوناگون استفاده می کردند.

فلاسفه فیثاغورثی اعتقاد داشتند که این ضرائب بر حرکات اجرام سماوی و سایر عناصر مربوط به کهکشان هم حکم می رانند. از این رو موسیقی در یونان، جنبه هنری و روشنفکرانه بسیار بالایی پیدا کرد وهم طراز با ریاضیات، اخلاق و نجوم مطرح شد. رساله بطلمیوس با عنوان هارمونی، مهم ترین مأخذ در موسیقی باستانی یونان است. تفسیررساله های موسیقی یونان باستان، نت نگاری ریتمیک را نشان می دهد، ولی درمورد بیان و تفسیر گامها، اختلاف نظرهای بی شماری در این آرا وجود دارد. یونانیها ازنظامی آهنگین که احتمالاً به مقیاسهای امروزی ما

شباهت داشتند، استفاده می کردند.

فهرست مطالب:

موسیقی ایلیاد و ادیسه هومر یونان باستان

بیوگرافی جیمز جویز همراه سه داستان کوتاه از مجموعه دوبلینی ها

ایلیاد و ادیسه هومر در ویرژیل

نظریات هومر در مورد زیتون

در بستر ایلیاد یا پس زمینه ادیسه

نظریات هومر در مورد گل سرخ

اشعاری از ایلیاد و ادیسه هومر

جایگاه انسان در اندیشه کانت

منابع و مأخذ

عبارات و واژگان کلیدی:

  • ایلیا و ادیسه هومر
  • یونانیان باستان
  • موسیقی ایلیا و ادیسه هومر یونان باستان
  • تحقیق هنر موسیقی
  • دانلود تحقیق
  • تحقیق هنر
  • بررسی موسیقی باستانی
  • موسیقی باستانی یونانی
  • تحقیق پیرامون موسیقی باستانی

کلیک برای خرید