تحقیق خبر در اصول روابط عمومی

مقدمه: خبر چسیت؟ پرسشی کوتاه که پاسخ جویی برای آن بخش وسیعی از ادبیات روزنامه نگاری را شکل داده است. خبر، گزارش واقعیتهاست، اما خر واقعیتی را نمی توان خبرنامید. در این تعریف به این دلیل نمی توان هر واقعیتی را خبر نامید که فلان واقعیت مثلا بر همگان روشن است، نو نیست و چون کهنه است، قابل طرح نیست و و…

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 47

حجم فایل: 26 کیلوبایت

قیمت: 10000 تومان

مقدمه:

خبر چسیت؟ پرسشی کوتاه که پاسخ جویی برای آن بخش وسیعی از ادبیات روزنامه نگاری را شکل داده است.

خبر، گزارش واقعیتهاست، اما خر واقعیتی را نمی توان خبرنامید.

در این تعریف به این دلیل نمی توان هر واقعیتی را خبر نامید که فلان واقعیت مثلا بر همگان روشن است، نو نیست و چون کهنه است، قابل طرح نیست و وقتی واقعیت تازه نیست، نمی تواند جنبه خبری داشته باشد.

خبر، پیامی است که احتمال صدق و کذب در آن وجود دارد.

خیلی از خبرها به چاپ می رسند، اما روز بعد یا مدتی بعد تکذیب می شوند. بنابراین، تعریف فوق نیز فقط بخشی از مفهوم خبر را در بر می گیرد، اما در عین حال باید افزود که بر خلاف پیشین، که خبر را گزارش می خواند، در این تعریف، خبر پیام نامیده می شود.

فهرست مطالب

مقدمه

ارزشهای خبری

عناصر یا ارکان خبر

سبکهای خبرنویسی

منبع ولید

تیتر یا سرعنوان

ویرایش

خبر غیرقابل چاپ

احترام به معتقدات

از غفلت تا رشوه

فرآیند خبر

گزینش و استحاله

دروازه بانی خبر

معیار عبور خبر

مدلهای حرکت یا جریان خبر

جامعه شناسی تولید خبر

خبرهای رویداد مدار و فرآیند مدار

عبارات و واژگان کلیدی:

  • تحقیق خبر
  • خبر در اصول روابط عمومی
  • خبرنگاری
  • تحقیق خبر
  • دانلود تحقیق روابط عمومی
  • عناصر یا ارکان خبر
  • فرآیند خبر
  • خبر و روابط عمومی
  • تحقیق پیرامون روابط عمومی

کلیک برای خرید