تحقیق عوامل جذب گردشگران خارجی به آثار تاریخی ایران

چکیده: کشورایران از قدیم¬الایام همواره مورد توجه جهانگردان بوده است و کسانی که در طی سالیان متمادی برای شناخت تمدن و فرهنگ کهن سرزمین ما به ایران آمده اند به شدت تحت تاثیر هنر و اخلاق و خصوصیات مردم این کشور قرار گرفته و بررسی های فراوانی در این خصوص به عمل آورده اند. در واقع سفر و جهانگردی یکی از ا…

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 95

حجم فایل: 462 کیلوبایت

قیمت: 13000 تومان

چکیده:

کشورایران از قدیم الایام همواره مورد توجه جهانگردان بوده است و کسانی که در طی سالیان متمادی برای شناخت تمدن و فرهنگ کهن سرزمین ما به ایران آمده اند به شدت تحت تاثیر هنر و اخلاق و خصوصیات مردم این کشور قرار گرفته و بررسی های فراوانی در این خصوص به عمل آورده اند. در واقع سفر و جهانگردی یکی از اموری است که اخیرا مورد توجه بسیار قرار گرفته و توجه به آن روز به روز بیشتر می شود.

دردنیای امروز مسافرت و سیاحت بزرگترین منبع تجاری بین المللی است که از نظر اقتصادی بسیار مهم و پر ارزش می باشد.

به این منظور هدف کلی از انجام این پروژه معرفی جاذبه های گردشگری ایران و ارائه راهکارهایی برای افزایش ظرفیت کار و درآمد ملی (هم به صورت ارز خارجی و هم به صورت سرعت گردش پول) است.

علاوه بر این سعی شده در این پروژه به بررسی عوامل مؤثر در جذب گردشگران و اثر گذاری گردشگران خارجی بر اقتصاد، امنیت اجتماعی، میراث فرهنگی و منابع طبیعی در ایران پرداخته شود.

مقدمه:

اهمیتی که جهانگردی در سرنوشت اقتصادی و اجتماعی کشورها دارد و زمانی که این اهمیت به تدریج آشکار شده برای شناخت و تعیین هویت جهانگرد و تنظیم آمارهای مختلف تعریف هایی به عمل آمده است. جهانگردی عبارت است از سیاحت در زمان و مکانی گسترده تر.

عامل جهانگردی کسی است که عمل جهانگردی را انجام می دهد و به سه دسته تقسیم می شود:

جهانگردانی که از خارج وارد کشور می شود

جهانگردانی که اهل یا مقیم آن کشورند و در داخل کشور مسافرت می کنند

جهانگردانی که اهل کشوری هستند وبه خارج از کشور خود مسافرت می کنند

مطالب فوق راجع به شکل عام و معمول جهانگردی، یعنی جهانگردی بین المللی است اما نوع دیگر که دارای خصوصیت بومی وداخلی است جهانگردی داخلی نامیده می شود که عبارت است از:

سفرهایی که با همان انگیزه ها و شرایط جهانگردی بین المللی اما در داخل محدوده یک کشور صورت می گیرد.

در این پروژه به مفهوم گردشگری، جاذبه های تاریخی ایران و عوامل جذب گردشگران خارجی به آثار تاریخی ایران پرداخته ایم.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

فصل اول: تاریخچه جهانگردی، گردشگری

1-1: تاریخچه

1-2: جاذبه های گردشگری در کل ایران

1-3: برگزیده ای از جاذبه های چند استان

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان ایلام

جغرافیای تاریخی استان ایلام

بناها و یادمان های تاریخی استان ایلام

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان چهار محال و بختیاری

جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان چهار محال و بختیاری

بناها و یادمان های تاریخی استان چهار محال و بختیاری

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان گیلان

جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان گیلان

جغرافیای تاریخی استان گیلان

بناها و یادمان های تاریخی استان گیلان

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان یزد

جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان یزد

جغرافیای تاریخی استان یزد

بناها و یادمان های تاریخی استان یزد

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان خراسان رضوی

جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان خراسان رضوی

جغرافیای تاریخی استان خراسان رضوی

بناها و یادمان های تاریخی استان خراسان رضوی

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان اصفهان

جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان اصفهان

بناها و یادمان های تاریخی استان اصفهان

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان کرمان

جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان کرمان

جغرافیای تاریخی استان کرمان

بناها و یادمان های تاریخی استان کرمان

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان تهران

جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان تهران

جغرافیای تاریخی استان تهران

بناها و یادمان های تاریخی استان تهران

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان فارس

جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان فارس

جغرافیای تاریخی استان فارس

بناها و یادمان های تاریخی استان فارس

فصل دوم: گردشگری

2-1: انواع گردشگری

2-2: اولین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری

2-3: امتیازات سرمایه گذاری باید به دنیا معرفی شود

2-4: گردشگران خارجی در ایران آری یا خیر؟

فصل سوم: عوامل موثر در جذب گردشگران در ایران

3-1: نگاهی به وضعیت گردشگری بر مبنای طبیعت در ایران

3-2: مهمترین علت های پیدایش و گسترش توریسم

3-3: عوامل رشد گردشگری

3-4: پیشنهادات و راهکارها

فصل چهارم: جهانگردی

4-1: جهانگردی مجازی

4-2: جهانگردی و امنیت اجتماعی

4-3: جهانگردی و میراث فرهنگی

4-4: مشکلات جهانگردی

فصل پنجم: جهانگردی، گردشگری و اقتصاد

5-1: جهانگردی و اقتصاد در ایران

5-2: جاذبه های توریستی بسیار، درآمد اندک

5-3: ضریب تکاری جهانگردی در اقتصاد

5-4: گردشگری و سرمایه گذاری

5-5: تاثیر گردشگری الکترونیکی بر صنعت توریسم

5-6: پیامدهای بالقوه توسعه گردشگری بر اشتغال

5-7: ارزش و اهمیت صنعت گردشگری

5-8: تنگناهای صنعت گردشگری در ایران

5-9: پیشنهاد ها و راهکارها

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

پیوست

عبارات و واژگان کلیدی:

  • عوامل جذب گردشگران به آثار تاریخی ایران
  • عوامل جذب گردشگران
  • گردشگری آثار تارخی ایران
  • تاریخچه گردشگری و توریسم
  • جاذبه های گردشگری ایران
  • انواع گردشگری
  • عوامل رشد گردشگری
  • تحقیق گردشگری و توریسم
  • کار تحقیقی گردشگری
  • دانلود تحقیق
  • دانلود پایا

کلیک برای خرید