تحقیق اصول پایه در طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی در عصر حاضر از عملکردگرایی ساده فراتر رفته است و اکنون یکی از پیچیده ترین و جذاب ترین نمونه های هنر طراحان است. بیشتر محصولات بدون بسته بندی شان بی معنی اند. یک بسته خوب طراحی شده باید ملزومات چرخه زندگی اش را دنبال کند. این چرخه زندگی از زمانی که برای بسته بندی محصولش به کار… …

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 58

حجم فایل: 46 کیلوبایت

قیمت: 9000 تومان

دانلود تحقیق در مورد اصول پایه در طراحی بسته بندی،

در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

بسته بندی کاربردی

شکل بطری

ویژگی های کلی طراحی

بسته بندی برای صادرات

طراحی بسته بندی و توجه به خصوصیات مصرف کننده

برچسب

نقش بسته بندی در صادرات

معرفی رعایت الزامات مهم در صادرات بسته بندی

ویژگی های بسته بندی صادراتی کالا

گذر بسته بندی، عقب ماندگی ما، دلایل و راه کارها

واکس KIWi

قوطی اسپری

بطری شیشه ای کوکاکولا

قوطی نوشیدنی

جعبه تخم مرع

کیسه خرید پلاستیکی یا کاغذی

تتراپک

بسته بندی بویل این بک

بسته بندی Cold can, hot can

بسته بندی بک این باکس

مایکرو ویو

موانع عدم رشد بسته بندی و استفاده از بسته بندی های امروزی

پیشنهادات جهت ارتقاء بسته بندی و دسترسی به بسته بندی های روز جهان

کیفیت و تضمین کیفیت

استانداردهای غذائی سخت گیرانه ترین استانداردها

پایداری محصول تولید شده

ضرایب خطر و ریسک

پیشنهادات

گزارش مصرف بسته بندی در سال 2006 – 2005

نسل جدید

کانال های فروش جدید

مقایسه مواد بسته بندی

بسته بندی آشامیدنی

بسته بندی نوشیدنی ها برای عموم مردم

مواد غذایی

تمایلات مصرف

بسته بندی غذایی

بسته بندی های آرایشی و بهداشتی

رشد بر اساس بازارهای جغرافیایی

بسته بندی آرایشی و بهداشتی

مواد اولیه بسته بندی های آرایشی و بهداشتی

ؤ

بخشی از ابتدای تحقیق:

طراحی بسته بندی را از چهار منظر مختلف، می توان بررسی کرد:

روشی برای حفاظت محتویات بسته

عامل موثری بر قیمت گذاری محصول

بازاریابی که ویژگی ها و مزایای محصول را تبلیغ می کند.

بخشی از خود محصول

این مبحث به دو ویژگی آخر می پردازد. در حقیقت جایی که طراحی در راستای افزودن ارزش واقعی مطرح است. البته این به این معنی نیست که طراحی نقشی در بهبود نگهداری کالا یا کمک به بهبود راندمان قیمت ندارد.

طراحی بسته بندی در عصر حاضر، از عملکردگرایی ساده فراتر رفته است و اکنون یکی از پیچیده ترین و جذاب ترین نمونه های هنر طراحان است. بیشتر محصولات بدون بسته بندی شان بی معنی اند.

یک بسته خوب طراحی شده باید ملزومات چرخه زندگی اش را دنبال کند. این چرخه زندگی از زمانی که برای بسته بندی محصولش به کار می رود (خواه با دست انجام شود یا در یک کارخانه) شروع می شود، تا سفرش به فروشگاه و با رفتنش به محل استفاده ادامه می یابد و سرانجام پس از استفاده با قوانین زیست محیطی سخت رایج روبرو می شود.

بسته در هر یک از مراحل زندگی اش مقتضیات متفاوتی دارد: نگهداری محتویات، کمک به فروش آن ها و کمک به مصرف کننده در استفاده از محصول.

مهم تر از همه، یک بسته باید در زمان خرید جلب توجه کند. هزاران محصول در فروشگاه برای جلب توجه خریدار در رقابت اند و طبق یافته های تحقیقات، یک بسته در قفسه یک فروشگاه کمتر از سه ثانیه برای تصاحب این توجه فرصت دارد. این به این معنی نیست که بسته لزوماً باید پر و برق یا ساده باشد، بلکه باید با سلایق مشتری هم خوان باشد.

بیش از ده هزار بسته مختلف اعم از اجناس خوراکی و غیر خوراکی در یک سوپرمارکت معمولی برای انتخاب کردن وجود دارد. بنابراین رقابت برای دیده شدن در میان جمعیت است.

یک عامل کلیدی در کمک به شاخص بودن، داشتن نشانه های ساده وقابل تشخیص است. نشانه هایی که حتی بدون نگاه مستقیم به آن ها دیده می شوند. این نشانه ها را می توان ارزش های بصری نامید…

عبارات و واژگان کلیدی:

  • طراحی بسته بندی
  • طراحی بسته بندی مواد غذایی
  • طراحی بسته بندی اسباب بازی
  • طراحی بسته بندی محصولات غذایی
  • طراحی بسته بندی چیست
  • تحقیق طراحی بسته بندی
  • تمقاله طراحی بسته بندی
  • پروژه طراحی بسته بندی
  • تحقیق در مورد طراحی بسته بندی

کلیک برای خرید