جهانی شدن تعلیم و تربیت

روند تحولات در قرن بیستم در دهه 1970 میلادی وارد مرحله جدیدی شد و در اواسط دهه 1980 تقریباً در تمامی زمینه ها نشان خود را برجای گذاشت. …

فرمت فایل دانلودی: doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل: 142 کیلوبایت

قیمت: 8000 تومان

فهرست مطالب:

مفهوم شناسی جهانی شدن

تاثیر جهانی شدن بر تعلیم و تربیت

مفهوم جهانی شدن

ابعاد جهانی شدن

بعد فرهنگی

جهانی شدن و تعلیم و تربیت

جهانی شدن وآموزش و پرورش (فرصتها وتهدیدها)

استفاده از جدیدترین اطلاعات در آموزش و پرورش ایران

اهمیت یافتن اصل اخلاقی همکاری و تفاهم به عنوان هدف اصلی در تعلیم و تربیت

آموزش الکترونیکی (e-learning)

شکافت حلقه های بسته دانش

تک فرهنگی شدن و تضعیف فرهنگ های بومی

تأثیر بر زبان و آموزش آن

آموزش ها و کلاسهای چند فرهنگی

نتیجه

منابع

قسمتی از متن:

روند تحولات در قرن بیستم در دهه 1970 میلادی وارد مرحله جدیدی شد و در اواسط دهه 1980 تقریباً در تمامی زمینه ها نشان خود را برجای گذاشت. در دهه 1980 برای اشاره به این دگرگونی ها مفاهیمی چون جامعه صنعتی و فرامدرن (پست مدرن) به کار می رفت، اما در دهه 1990 میلادی مفهوم جهانی شدن رایج گردید و به مفهوم مسلط در دوران معاصر تبدیل شد. به گونه ای که امروزه همه چیز با رجوع به این مفهوم مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار می گیرد. در ظاهر امر، جهانی شدن یعنی ره سپردن تمامی جوامع به سوی جهانی وحدت یافته که در آن همه چیز در سطح جهانی مطرح و نگریسته می شود. اما در واقع، جهانی شدن به معنای آزادی مطلق کسب و کار، برداشته شدن تمامی موانع برای جریان یافتن سهل و آسان سرمایه و نفوذ آن در تمامی عرصه ها و حرکت روان اطلاعات، امور مالیه، خدمات و بالاخره تداخل فرهنگ ها آنهم به سوی یکسان شدگی و یکدستی است که تمامی این امور در مقیاس جهانی رخ می دهد

عبارات و واژگان کلیدی:

  • جهانی
  • شدن
  • تعلیم
  • تربیت

کلیک برای خرید