مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع ابتدای دارای معلم مرد و زن

برای دست یافتن به نتایج مورد نظر در یادگیری، تعیین و طبقه بندی اهداف آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. روان شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت برای طبقه بندی اهداف آموزشی طرح های مختلفی ارایه کرده اند. …

فرمت فایل دانلودی: doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 79

حجم فایل: 415 کیلوبایت

قیمت: 14000 تومان

ذخیره صفحه به صورت PDF

چند فایل مشابه:


  • دانلود تحقیق در مورد بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی، در قالب doc و در 28 صفحه، قابل ویرایش، شامل چکیده، بیان مسأله، اهمیت و ضرورت، سؤالات پژوهشی، پیشینه تحقیق، روش تحقیق، یافته های تحقیق، نتیجه گیری و… فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 28 حجم فایل: 39 کیلوبایت قیمت: 4800 تومان دانلود تحقیق در مورد بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی، در قالب word و در 28 صفحه، قابل ویرایش، شامل: چکیده بیان مسأله اهمیت و ضرورت سؤالات پژوهشی پیشینه تحقیق روش…

  • مقدمه: مردم معدن هایی هستند همچون طلا و نقره. پیامبر اکرم (ص) در روان شناسی شخصیت و روان شناسی اجتماعی مباحث جنجال برانگیزی مطرح می شوند که این مباحث جذابیت خاصی را برای محقق ایجاد نموده و زمینه های مساعدی را برای پویایی تحقیقات بنیادی و کاربردی فراهم ساخته اند. یکی از موضوعاتی که همواره توجه… فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 78 حجم فایل: 41 کیلوبایت قیمت: 15000 تومان مقدمه: مردم معدن هایی هستند همچون طلا و نقره. پیامبر اکرم (ص) در روان شناسی شخصیت و روان شناسی اجتماعی مباحث…

  • دانلود تحقیق با موضوع بررسی ملاک های انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه، در قالب word و در 99 صفحه، قابل ویرایش، شامل فصل اول: بیان مسأله، بیان هدف، ضرورت اجرای طرح، سؤالات تحقیق، بیان فرضیه، تعاریف عملیاتی، فصل دوم: تاریخچه… فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 99 حجم فایل: 177 کیلوبایت قیمت: 12000 تومان دانلود تحقیق با موضوع بررسی ملاک های انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه، در قالب word و در 99 صفحه، قابل ویرایش، شامل: فصل…

  • پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه میزان افسردگی بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه در شهرستان کوهدشت انجام گرفت. … فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 75 حجم فایل: 223 کیلوبایت قیمت: 14000 تومان فهرست مطالب: چکیده تحقیق فصل اول مقدمه بیان مسأله ضرورت و اهمیت تحقیق اهداف تحقیق سؤالات و فرضیات تحقیق روش تحقیق جامعه پژوهش و حجم نمونه تعریف واژه ها و اصطلاحات فصل دوم مبانی نظری تعریف افسردگی علایم افسردگی دیدگاه ها و مکاتب مرتبط با افسردگی پژوهشهای انجام شده پیرامون موضوع تحقیق پژوهشهای انجام…

  • دانلود پروژه با موضوع بررسی رابطه سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه، در قالب word و در 93 صفحه، قابل ویرایش، شامل فصل اول: کلیات پژوهش، مقدمه، بیان مسأله، اهمیت و ضرورت پژوهش، اهدف پژوهش، فرضیه های پژوهش... … فرمت فایل دانلودی: docx فرمت فایل اصلی: docx تعداد صفحات: 93 حجم فایل: 112 کیلوبایت قیمت: 20000 تومان دانلود پروژه با موضوع بررسی رابطه سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه، در قالب word و در 93 صفحه، قابل ویرایش، شامل: فصل اول:…

فهرست مطالب:

فصل اول

کلیات طرح

مقدمه

هدف پژوهش

اهمیت و ضرورت پژوهش

فرضیه های پژوهش

متغیرهای پژوهش

تعاریف عملیاتی

فصل دوم

مطالعات نظری

مقدمه

پیشینه تحقیق

آموزش و پرورش و تاریخچه آن در ایران

اهمیت آموزش و پرورش

اهداف آموزش و پرورش

مقاطع تحصیلی

مقطع ابتدایی

اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش دوره ابتدایی

اهداف دوره ابتدایی

ویژگیهای معلم دبستان

تاریخچه جنسیت

الگویابی جنسی

هویت، نقش و تفاوتهای جنسی

پیشرفت تحصیلی

عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی

سایر عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی

انگیزه و اثر آن در پیشرفت تحصیلی

معیارهای پیشرفت تحصیلی

آزمون معلم ساخته در مقابل آزمون تجاری

آزمون های پیشرفت در مقابل آزمون های استعداد

نقش معلم و جنسیت در آموزش و پرورش

تاثیر گرمی و صمیمیت معلم در پیشرفت تحصیلی دانش آموز

پیشینه پژوهش

جمع بندی پژوهش های مربوط به معلم مرد در دبستان

پژوهش های انجام شده درباره برتری معلم زن در دبستان

فصل سوم

روش شناسایی تحقیق

متدولوژیی

روش پژوهش

ابزار اندازه گیری

روش اجرای پژوهش

جامعه آماری پژوهش

نمونه و نحوه انتخاب آن

مدل های آماری

فصل چهارم

تجزیه وتحلیل داده ها

توصیف داده ها

استنباط داده ها

فصل پنجم

نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیت های پژوهش

پیشنهادها

فهرست منابع و مأخذ

قسمتی از متن:

برای دست یافتن به نتایج مورد نظر در یادگیری، تعیین و طبقه بندی اهداف آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. روان شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت برای طبقه بندی اهداف آموزشی طرح های مختلفی ارایه کرده اند. یکی از طبقه بندی های مشهور در زمنیه اهداف آموزشی، طبقه بندی بلوم (1965) است. وی اهداف آموزشی را به سه حیطه «شناختی»، «عاطفی» و «روانی حرکتی» تقسیم می کند. حیطه شناختی شش طبقه دانش، نگهداری، کاربستن، تحلیل یا تجزیه، ترکیب و ارزشیابی را در بر می گیرد و حیطه عاطفی بیشتر با مقوله های انگیزشی و هیجانی، نگرش و قدردانی، ارزش دادن و نظایر آن سرو کار دارد. این طبقه بندی می تواند راهنمای تدریس و یادگیری باشد و می توان گفت که شناخت و عاطفه دو عنصر اساسی در یادگیری هستند.

اعتبار و ارزش بسیاری از پژوهش ها انجام شده در موقعیت های یادگیری به بررسی فرآیندهای شناختی در ارتباط با فرآیند انگیزشی دارد. عده زیادی از پژوهشگران فرآیندهای شناختی و انگیزشی دانش آموزان و رابطه آن ها را با عملکرد تحصیل را هم به صورت مجزا و هم در ارتباط با یکدیگر مورد پژوهش قرار داده اند. مرتبط کردن پژوهش ها انجام شده بر روی انگیزش تحصیلی و مطالعات انجام شده بر روی شناخت دانش آموزان از کارهای مهم و ارزشمند روان شناسی تربیتی است (کرتور و دور کمپر 1985).

عبارات و واژگان کلیدی:

  • مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  • نقش معلم و جنسیت در اموزش و پرورش
  • عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی

کلیک برای خرید