مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تاکید بر محصول فرش

سهم صادرات خدمات فنی مهندسی به عنوان یکی از زیربخش های صادرات غیرنفتی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته به نحوی که ارزش صادرات خدمات فنی مهندسی در سال 83 به 941 میلیون دلار رسیده است. …

فرمت فایل دانلودی: doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 82

حجم فایل: 1,129 کیلوبایت

قیمت: 15000 تومان

فهرست مطالب:

بازاریابی کالاهای غیر نفتی

صادرات خدمات فنی، مهندسی

برخورد ایجابی با صادرات مجدد کالاهای ایرانی از دوبی

برنامه سازی برای صادرات غیرنفتی

سرمایه گذاری های ایرانی در خارج

آزادسازی تجارت خارجی

تحلیلی بر صادرات خدمات فنی و مهندسی

پیدا و پنهان ارقام صادرات غیرنفتی سال 1385

جایگاه صنایع غذائی در صادرات غیرنفتی

جایگاه کشاورزی در صادرات غیرنفتی

صادرات در چرخه اقتصاد کشور

کسری تراز تجاری

رویکرد ورود به بازارهای جهانی

موانع دستیابی به بازارهای جهانی

سناریوی خصوصی سازی

آثار تورم و تثبیت نرخ ارز بر صادرات

تشویق های صادراتی

نتیجه گیری

حمایت از صادرات غیرنفتی رونق تولید ملی

صادرات غیر نفتی

مشکلات و موانع صادرات غیرنفتی

مشکلات داخلی

مشکلات بین المللی

مبانی اجتماعی بازاریابی

تعریف بازاریابی

نیاز

کالا

مبادله

معامله

مدیریت بازاریابی

مشکلات صنعت فرش دستباف کشور

فرش ایرانی، هویت از دست رفته

تداوم سیر نزولی صادرات فرش

اختلاف در آمار صادرات

بحران مالکیت معنوی فرش ایرانی

فرصت ها از دست می رود

منابع

قسمتی از متن:

سهم صادرات خدمات فنی مهندسی به عنوان یکی از زیربخش های صادرات غیرنفتی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته به نحوی که ارزش صادرات خدمات فنی مهندسی در سال 83 به 941 میلیون دلار رسیده است. با وجود نوپا بودن صادرات خدمات فنی مهندسی که بیش از 10 سال از شکل گیری آن در کشورمان نمی گذرد و علی رغم افزایش سهم آن در صادرات غیرنفتی، این صنعت هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی خود و تبدیل شدن به رقیبی جدی در بازارهای جهانی فاصله دارد. در سال های اخیر توجه کشورهای رقیب مانند ترکیه، کره جنوبی و هند به صادرات خدمات فنی مهندسی افزایش یافته و این کشورها با در نظر گرفتن تسهیلات مختلف نسبت به افزایش قدرت ریسک پذیری شرکت های خود در بازار رقابت بین المللی، گام های مهمی برداشته اند. همچنین کشورهای اروپایی و آمریکایی با بهره گیری از تکنولوژی و حتی روی آوردن به رانت های سیاسی عرصه رقابت را برای شرکت های صادرکننده خدمات فنی، مهندسی کشورمان تنگ تر کرده اند. از سوی دیگر صادرات مجدد کالاهای ایرانی از دوبی نیز از موانع پیش روی توسعه صادرات غیرنفتی کشورمان محسوب می شود موضوعی که با وجود افزایش 140 درصدی صادرات غیرنفتی کشورمان به امارات در سال گذشته موجب شده تا کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بهره بیشتری از این توانمندی حاصل نمایند.

عبارات و واژگان کلیدی:

  • صادرات غیر نفتی
  • نقش بازاریابی در صادرات غیر نفتی
  • فروش فرش

کلیک برای خرید